۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

نجات 70 نفر از غرق شدگان در آبهای گیلان

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان از نجات 70 نفر از غرق شدگان آبهای گیلان در تعطیلات اخیر توسط ناجیان غریق خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۱۷
نجات 70 نفر از غرق شدگان در آبهای گیلان

یونس رنجکش، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در تعطیلات اخیر عید فطر موج عظیمی از گردشگران به استان گیلان وارد شده بودند.
وی گفت: با تدابیر اندیشیده شده و تدارک های لازم توانستیم در این ایام بهترین خدمات را با کیفیت بالا به مسافران ورودی ارائه دهیم.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با اشاره به اینکه سواحل استان بیشترین میزان گردشگران را به خود اختصاص داده بودند، تصریح کرد: با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی، بارندگی و طوفانی بودن دریا گردشگران ورودی به استان گیلان در تعطیلات عید فطر برای شناکردن به دریا وارد شدند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده 70 نفر که در نقاط خطرآفرین اقدام به شنا کردن کرده و دچار حادثه شده بودند توسط امداد و نجات ناجیان غریق از مرگ حتمی نجات یافتند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان گفت: همچنین یک نفر در آبهای چابکسر نیز به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داد.
وی متذکر شد: این آمار در حالی است که در تعطیلات عید فطر سال گذشته 11 نفر از هموطنانمان به دلیل غرق شدگی در آبهای گیلان جان خود را از دست داده بودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 نفر نیز توسط ناجیان غریق از مرگ حتمی نجات یافته بودند.
رنجکش اعلام کرد: باید توجه داشت کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی در آبهای گیلان در مقایسه با سال گذشته در حالی است که در تعطیلات اخیر دریا طوفانی و مواج بود.
وی عنوان کرد: حضور به موقع ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان و نیز افزایش کیفی و کمی تعداد طرح های سالم سازی دریا باعث شد تا شاهد کاهش چشمگیر آمار غرق شدگان در استان باشیم.
به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، در ایام تعطیلات عید فطر 40 طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان فعال بود.
وی اذعان داشت: بیش از 300 ناجی غریق در طرح های سالم سازی دریا برای خدمات رسانی به موقع به گردشگران و شناگران حضور فعال داشتند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: همچنین 650 نفر ناجی غریق نیز در نقاط خطرآفرین آبهای گیلان به گردشگران خدمات ارائه می دادند.
به گفته رنجکش، افزایش تعداد طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان همچنان در اولویت برنامه های استانداری قرار دارد و اعتبارات لازم در این راستا به صورت سالانه تخصیص می یابد.
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: همچنین ارتقا کیفیت خدمات در طرح های سالم سازی موجود نیز در دستور کار قرار دارد.
در آبهای گلستان مصدوم و غرق شده نداشتیم 
علی نذیری، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت میزان گردشگران به سواحل گلستان در تعطیلات عید فطر گفت: آمارها حاکی از آن است که تعداد بی شماری گردشگر در این ایام وارد گلستان و به ویژه شهرستان های ساحلی استان شدند.
به گفته وی، از آنجا که در استان گلستان همچون گیلان و مازندران نوار ساحلی در سراسر مسیر جاده وجود ندارد، لذا این امکان برای گردشگران وجود ندارد که در هر نقطه ای از دریا بتوانند به شنا کردن اقدام کنند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان تاکید کرد: بنابراین گردشگران حتماً باید برای شنا کردن به طرح های سالم سازی دریا در شهرستان های بندرگز،بندر ترکمن و نوکنده مراجعه کنند.
وی در ادامه اذعان داشت: همچنین به دلیل بارندگی سیل آسا و مواج بودن آب گردشگران زیادی وارد آبهای استان نشدند.
نذیری یادآور شد: آمارهای اعلام شده از سوی ناجیان غریق نشان داد که در این ایام تعطیلی هیچ گونه غرقی و یا مصدوم گزارش نشده است.
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته غرق شدگی در آبهای گلستان اعلام نشده است، گفت: دلیل این امر ایجاد طرح های سالم سازی دریا و استقرار ناجیان غریق در سواحل استان طی سالهای اخیر است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در پایان یادآور شد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم نسبت به افزایش تعداد طرح های سالم سازی دریای گلستان به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران ورودی اقدام کنیم و لحظات به یادماندنی را برای آنها به ارمغان آوریم.

برچسب ها: نجات
ارسال نظرات
آخرین اخبار