۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
برای نخستین بار در کشور؛

دانش‌افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی ساخته شد

برای اولین بار در کشور توسط دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو ارشد موسسه جهانی علوم، فناوری و مهندسی دریا دانش‌افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی ساخته شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۰۹۸
دانش‌افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی ساخته شد
رضا محمدعلی‌ بیگی، سازنده این دانش‌افزار در گفت‌وگو با خبرنگار مانا اظهار کرد: ایده تهیه این دانش افزار پس از 8 سال دریانوردی بین‌المللی در سمت افسر مهندس مکانیک و با وجود علاقه‌مندی به صنعت کشتی‌سازی در ذهن بنده به وجود آمد و تصمیم گرفتم با افزایش اطلاعات خود در حوزه ساخت و مدیریت کشتی وارد این حوزه از صنعت دریایی شوم.
وی با اشاره به فعالیتش در یاردهای کشتی‌سازی و شرکت‌های مطرح کشتیرانی، گفت: طی فعالیت در این یاردها، در کمال ناباوری مشاهده کردم که اطلاعات و درس‌آموخته‌های خود را که طی 10 سال کار در کارخانه‌های کشتی‌سازی و شرکت‌های کشتیرانی به دست آورده بودند به طور سیستماتیک و مهندسی شده در اختیار ندارد!
سازنده نخستین دانش‌افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی در کشور خاطرنشان کرد: در این کشتی‌سازی‌ها اطلاعات را به طور ناقص و پراکنده در اذهان خود جای داده‌اند و این روش‌ها هر علاقه‌مند تازه واردی را دچار یاس، ناامیدی و درهم ریختگی شدید ذهنی در این حوزه‌ها می‌کرد.
محمد علی بیگی اضافه کرد: به همین دلیل به فکر افتادم تا با درک مفهوم مدیریت دانش، انواع بیمه، روش‌های تامین مالی، مدیریت کشتی، فرایند طراحی و ساخت کشتی از طریق مطالعه مشورت با صاحب نظران داخلی و خارجی در قالب بازدیدهای میدانی و تشکیل جلسات فنی و سازنده، نقشه راه خود را در جهت تهیه دانش افزاری کامل و جامع، تدوین و اجرایی کنم.
این دانش‌آموخته دانشگاه امیر کبیر با اظهار اینکه این دانش‌افزار را با هزینه شخصی آماده بهره‌برداری کرده است، گفت: دانش‌افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی در مدت دو سال و به زبان انگلیسی تهیه شده است.
محمد علی بیگی تصریح کرد: به اعتقاد تمامی صاحب نظران بین‌المللی، این دانش‌افزار ایرانی منحصر بفرد، کاربردی، ساده و سیستماتیک است.
وی اظهار کرد: مخاطب این دانش افزار با حداقل آگاهی و دانش از صنایع دریایی، طی مدت زمان 160 ساعت آموزش اصولی و نوین(تئوری و عملی) به شناختی از این صنعت دست می‌یابد که قادر است در شرکت‌های فعال و مرتبط با صنعت کشتی‌سازی فعالیت کند.
سازنده دانش‌افزار فرایند ساخت و مدیریت کشتی تصریح کرد: در دانش افزار مذکور مخاطب فرایند کامل طرحی و ساخت کشتی و سپس مدیریت کشتی در فاز بهره‌برداری را آموخته و با نقش، وظایف و مسئولیت‌های هر یک از گروها یا ذینفعان آشنا می‌شود.
محمد علی بیگی تصریح کرد: در این دانش افزار سعی شده با کمک طراحی مدل‌های تعاملی ذینفعان و در قالب لینک گذاری و کلیک بر روی هر موضوع و یا محل مورد نظر، مخاطب در کوتاه‌ترین زمان به موضوع مورد علاقه دست یافته و منابع مرتبط با موضوع را شناسایی، دانلود و استفاده کند.
برچسب ها: صنایع دریایی
ارسال نظرات

نظرات کاربران

حسین. زارع مهرجر ی Iran (Islamic Republic of) ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
0
3
باسلام خدمت هم دانشگاهی عزیز باعث افتخار و مسرت است حصور بسیار خوب پرتوان جنابعالی د. عرصه دانش دریلیی موفق باشی . کاری دست ما برآید در خدمتم.
علی صائبی Iran (Islamic Republic of) ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
0
3
بسیار اتفاق و خبر خوبی در این حوزه می باشد. ضمن آرزوی موفقیت برای پدیدآورنده این دانش افزار، می خواستم نحوه دسترسی به آنرا نیز اعلام فرمایید.

با تشکر
علی سعیدی Iran (Islamic Republic of) ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
0
2
با سلام خدمت برادر بزرگوار، آقای مهندس علی بیگی، به شما تبریک و هزار تبریک عرض می نمایم. خبر فوق موجب مسرت جامعه دریایی کشور گردید. امیدوارم مدیران وزارت صنعت و معدن، شورای عالی صنایع دریایی و شرکتهای کشتی سازی از این دانش افزار نهایت استفاده را ببرند. موفقیت و سلامتی شما را آرزومندم.
ایرج خدادادی Iran (Islamic Republic of) ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
0
2
با سلام. ممنون از زحمات جنابعالی و دغدغه ای که نسبت به انتقال بهینه تجربیات و دانش به دیگران دارید. برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
نحوه تهیه این دانش افزار را هم اعلام کنید ممنون میشویم
سعيد پورمشكي Iran (Islamic Republic of) ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
0
3
جناب آقاي بيگي. من هم از زحمات شما تشكر ميكنم و اعتقاد دارم هر كس كه به سهم دانش و تجربه خود جهت كمك به اين صنعت راهبردي كمك كند قابل تقدير و تكريم است. موضوع دانش افزار شما ميتواند شروعي براي رفع مشكل دوباره كاري هاي پر هزينه اين صنعت در بكارگيري دانش و تجربه مهندسين و طراحان گذشته باشد. موفق و سريلند باشيد.
استاد دانشگاه Iran (Islamic Republic of) ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
0
2
با سلام خدمت استاد گرانقدر، آقای مهندس رضا محمد علی بیگی، خیلی خوشحال شدم که بالاخره تصمیم گرفتید تا موضوع مهم فوق را به اطلاع جامعه دریایی کشور برسانید. به جامعه دریایی کشور به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت های کشتیرانی و کشتی سازی و دانشگاه های دریایی کشور توصیه می کنم تا در قالب سمینار و یا نشستی تخصصی، با قابلیت های بسیار خوب این دانش افزار آشنا و از خالق آن قدردانی ویژه ای گردد. به اعتقاد من که 10 سال است در ایران و خارج از آن مشغول به تدریس در دانشکده های مختلف دریایی می باشم، کمترین پاداش به پدید آورنده آن، عطای مدرک دکتری در این رشته می باشد. تا بلکه دیگر کارشناسان دریایی کشور هم متوجه این موضوع مهم گردند که یک کارشناس هم با خلق ایده های جدید و کارساز می تواند موفق به دریافت مدرک دکتری و تدریس در دانشگاه گردد. کاری که در سیستم آموزشی و پژوهشی کشورهای اروپایی بسیار رایج است. بیاییم از افرادی مثل آقای مهندس محمد علی بیگی بدین صورت قدردانی نماییم و قدر و منزلت افراد دلسوز و میهن پرست را بیشتر از پیش بدانیم.
محسن Iran (Islamic Republic of) ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
0
2
با سلام و عرض تبریک به آقای مهندس علی بیگی.

امیدوارم اساتیدی که در دانشکده کشتی سازی دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و شریف مشغول به کارهای بیهوده و تاریخ گذشته می باشند. آقای علی بیگی را الگوی خود قرار دهند و به این موضوع مهم دست یابند که در دنیای امروز، روش های نوینی جهت آموزش بوجود آمده که این آقایان از آنها بی خبرند. از روسای دانشکده های کشتی سازی کشور، خواهشمندم تا از پدید آورنده این دانش افزار دعوت نمایند با آنها همکاری نماید. زیرا روزی بنده پس از جلسه ای سه ساعته با ایشان و پس از دیدن این دانش افزار بسیار خاص و ارزشمند ار ایشان خواستم تا دانش افزار خود را برای دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی، صندوق توسعه و حمایت از صنایع دریایی و دبیرخانه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی ارائه نماید. ولی در کمال ناباوری متوجه شدم که ایشان به دلیل عدم وجود افرادی صاحب نظر و دلسوز در این نهادها تمایلی به این همکاری ندارند! دلایلی که شنیدن آنها بسیار ناراحت کننده بود. راستی چرا باید وضع اینچنین اسفبار باشد؟
رضا محمد علی بیگی Iran (Islamic Republic of) ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
0
3
با سلام خدمت دوستان و صاحب نظران گرامی

از تمامی شما عزیزان به خاطره نظرات پر مهر و گرانقدر شما سپاسگزارم. در پاسخ به درخواست دوستان جهت چگونگی تهیه این دانش افزار، باید به اطلاع برسانم که این شاگرد قصد دارم تا در سمیناری یکروزه قابلیت های دانش افزار مذکور را به علاقه مندان معرفی نمایم. لذا زمان برگزاری سمینار از طریق همین سایت خبری به اطلاع شما اساتید صنعت رسانده خواهد شد. امیدوارم من را شایسته دریافت نقطه نظرات ارزشمند خود بدانید.

ارادتمند همه مخاطبین گرامی
رضا محمد علی بیگی
آخرین اخبار