۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

بررسی اتصال خزر به خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اتصال خزر به خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۳۶۲
بررسی اتصال خزر به خلیج فارس توسط قرارگاه خاتمبه گزارش مانا علاء الدین بروجردی در سومین اجلاس هم اندیشی ملی خزربا اشاره به برنامه ها و طرح هایی که برای دریای خزر وجود دارد، اظهار کرد: پیگیری های جدی و برنامه ریزی شده جهت اتصال دریای خزر به خلیج فارس با توجه به اختلاف سطح آب 28 متری در حال انجام است و معتقدیم که این پروژه با پشتوانه جهانی یقینا دیدگاه عملیاتی دارد و قرارگاه خاتم الانبیا در حال بررسی و امکان سنجی این طرح است.
وی با اشاره به خاویار دریای خزر تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق برای حفظ ثروت منحصر به فرد خاویار دریای خزر در حال انجام است. باید پژوهشکده ای برای بررسی وضعیت خاویار در دریای خزر از طریق شیلات شکل گیرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشکیل اولین اجلاس کمیسیون های خارجی مجالس کشورهای حاشیه خزر و حتی رؤسای مجالس این کشورها خبر داد و افزود: تقویت روابط کشورهای حاشیه خزر موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و یقیناً اجلاس کمیسیون های خارجی مجالس کشورهای حوزه دریای خزر به این امر کمک خواهد کرد.
وی همچنین استقرار سکوی نفتی امیرکبیر را دستاوردی مهم در حوزه نفتی دریای خزر دانست و افزود: برنامه ما تقویت و ادامه اکتشافات چاه های نفتی حوزه دریای خزر است و تلاش داریم 10 درصد از درآمدهای حاصله از استخراج نفت را به استانهای حاشیه دریای خزر اختصاص دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار