۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مدیرکل گمرکات استان بوشهر :

صادرات از گمرکات استان بوشهر 8 درصد افزایش یافت

ناظرگمرکات استان بوشهر گفت: 9 میلیون و 200هزار تن کالای غیر نفتی از این استان صادر شده است که به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش نشان می دهد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۹۲۸۲
صادرات از گمرکات استان بوشهر 8 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگارمانا از بوشهر، احمد پورحیدر ظهر امروزدر جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه ۱۳ گمرک در استان بوشهر در امر صادرات و واردات کالای تجاری فعال است گفت: گمرکات دیر، خارگ، گناوه، منطقه پارس جنوبی، کنگان، بوالخیر، دیلم و ریگ فعالیت صادراتی داشته‌اند.
وی با اشاره به صادرات 9.2 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر در پنج ماه نخست امسال خاطرنشان کرد: صادرات کالای غیر نفتی دراستان بوشهر درپنج ماه نخست امسال 9 میلیون و 200هزار تن کالا بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد از لحاظ ارزش افزایش دارد.
ناظر گمرکات استان بوشهرارزش کالای صادراتی در استان بوشهر را هفت میلیارد و 34 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: عمده کشورهای مقصد صادرات کالاها امارات ، هند ،چین و قطر است.
پورحیدرکالاهای صادراتی یادشده را شامل محصولات پتروشیمی‌، محصولات شیمیایی ، ماهی ، کالاهای کشاورزی وسیمان دانست.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر به رشد 117 درصدی واردات کالا پرداخت و تصریح کرد: در این مدت بیش از 997 هزار تن کالا به ارزش افزون بر یک هزار و 335 میلیارد دلار کالا وارد گمرکات استان بوشهر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 117 و از لحاظ ارزش دلاری 35 درصد رشد داشته است.
وی افزود: عمده اقلام وارداتی در این مدت؛ سیمان، خودرو، قطعات صوتی و تصویری، موز و برنج بوده که عمده کشورهای مبدأ واردات؛ کره، امارات، چین و هند است.
مدیر کل گمرکات استان بوشهراز کاهش توقف کالا در گمرک بوشهر خبرداد و افزود : هم اینک فقط ۲۰درصد کالاهای وارداتی در مسیر قرمز قرار دارد و ۲۰درصد نیز در مسیر سبز است.
ناظر گمرکات استان بوشهراز رتبه نخست گمرکات بوشهر در صادرات کالاهای غیر نفتی خبرداد و گفت: ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر در صادرات مواد غیر نفتی به انضمام میعانات گازی رتبه نخست را در بین 147 گمرک کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: درآمد گمرکات استان در پنج ماه نخست امسال بیش از 967 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با پنج ماهه سال قبل 135 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار