۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه به طرح های بندری

با امضاء تفاهم نامه همکاری های اقتصادی میان سازمان بنادر و دریانوردی و بانک توسعه تعاون ، از این پس تسهیلات ارزان قیمت به فعالان عرصه دریا و دریانوردی پرداخت می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۹۲۴۴
ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه به طرح های بندریبه گزارش مانا  این تفاهم نامه امروز توسط علی جهاندیده معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و محمد علی سهمانی اصل مدیر عامل بانک توسعه تعاون به امضا رسید.
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: در این قرارداد مقرر شده که بانک توسعه تعاون در جهت رونق بخش دریایی بندری کشور، 150 میلیارد تومان به طرح های دریایی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.
وی اظهار داشت : یکی از اصلی ترین اهداف سازمان بنادر و دریانوردی گسترش شناورهای مسافری و بالا رفتن استاندارد های آنهاست؛ از این رو در راستای سیاست های حمایتی سازمان بنا شده کلیه شناورهای ساخت داخل که تسهیلات دریافت می کنند از پرداخت سود معاف باشند. 
علی جهاندیده افزود: همکاری های سازمان بنادر و دریانوردی از سال 86 با بانک توسعه تعاون آغاز شده و طبق این قرارداد با معرفی این سازمان بانک توسعه تعاون به طرح های اولویت دار در حوزه دریایی و دریانوردی به فعالان این عرصه پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی حدود 30 میلیارد تومان در بانک توسعه تعاون سپرده، دارد و به تدریج با پرداخت تسهیلات توسط این بانک این وجوه نیز افزایش می یابد.
وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی از سال 82 تا 31 مرداد ماه سال جاری از محل وجوه اداره شده خود پرداخت تسهیلات به 334 طرح اقتصادی را اجرایی کرده که تاکنون 75 درصد این طرح های بندری، دریانوردی و ساخت شناورهای مسافربری به مرحله بهره برداری رسیده است.
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ارزش دفتری مجموع 334 طرح دریایی 771 میلیارد تومان بوده است گفت: هم اکنون ارزش این طرح به بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است و سازمان دریانوردی نیز برای این طرح های دریایی 250 میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار