۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی؛بزودی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشکیل کمیته گردشگری دریایی در کشور در آینده نزدیک خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۴۹۲۴۱
تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی؛بزودی
حمیدرضا آذرپور در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان از تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیته به منظور ایجاد هماهنگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی، ساماندهی و پیگیری امور مربوط به گردشگری دریایی تشکیل می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اعضای کمیته راهبردی گردشگری افزود: سازمان‌ میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ورزش و جوانان، شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، سازمان توسعه و تجارت ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان عمران ساحل، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان شیلات ایران، شرکت نفت، مرزبانی و بیمه مرکزی ایران اعضای این کمیته هستند.
وی مهمترین اهداف این کمیته را هماهنگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در صنعت گردشگری دریایی کشور ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف کمیته است.
آذرپور وظایف کمیته راهبردی گردشگری دریایی را ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذی ربط در امور گردشگری دریایی عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به موارد استفاده از دریا برای مقاصد گردشگری افزود: ایجاد انواع تاسیسات ساخت شناور و صنایع ساحلی و فراساحلی در توسعه گردشگری دریایی تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه ساخت جزایر مصنوعی دریایی نیز می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری دریایی داشته باشد گفت: تبدیل جزایر به مقاصد توریستی با رویکرد استفاده از تفریحات دریایی، اکوتوریسم دریایی و سلامت نقش مهمی در توسعه گردشگری دریایی دارد.
این مسئول ایجاد پارکینگ‌های شناورهای دریایی تفریحی در سواحل، ساخت پلاژهای دریایی و ساخت قایق‌های کف شیشه‌ای به منظور مشاهده آبزیان دریا برای استفاده تفریحی و علمی را از دیگر عوامل تاثیر گذار در توسعه گردشگری دریایی دانست.
وی گردشگری دریایی را بر پایه زیست بوم‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از شناورهای از رده خارج شده در دریا برای ساخت زیستگاه های مصنوعی آبزیان دریایی برای مقاصد گردشگری و علمی مهم است.
آذرپور ساخت ژئوپارک های دریایی و ایجاد زیستگاه های حفاظت شده برای پرندگان و جانوران دریایی را از دیگر عوامل مهم برای مقاصد گردشگری دریایی و علمی برشمرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار