src="/files/fa/news/.ir/Upload/Files/Thumbnails/a5399b23-7cfd-4b46-8cac-54c2e21c8f8b_260_199.jpg' class='img_convert' title='احداث دومین آبراه به موازات کانال سوئز ' alt='احداث دومین آبراه به موازات کانال سوئز '>
به گزارش مانا، احداث آبراه دوم در جهت رفاه شرکتهای کشتیرانی که ملزم به عبور از این کانال هستند صورت گرفته است علاوه بر این احداث این کانال با جهت برعکس منجر به تسهیل در رفت و آمد کشتیها می شود.
با اضافه شدن این کانال ، کشتیها قادرند بدون تاخیر از دو کانال یکی برای رفت و دیگری برای برگشت استفاده کنند که تاثیر بسزایی در زمان حمل و نقل خواهد داشت.
مقامات این کانال هنوز از احتمال محدود شدن سایز کشتیهای عبوری از این کانال خبر نداده اند.
بر اساس این گزارش رئیس پروژه احداث کانال دوم با اشاره به هزینه این پروژه به مبلغ.2.8 میلیارد دلار و درآمدزا بودن آن برای دولت مصر به ازای 5 میلیارد دلاراظهار داشت: این کانال به موازات کانال اول و بطول 72 کیلومتر ساخته خواهد شد.
گفتنی است این پروژه از سال 2009 مورد نظر مقامات مصر بوده است که بدلیل ناآرامیهای سیاسی تاکنون موفق به انجام نشده است.