۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

آغاز عملیات انتقال بزرگترین سکوی گازی کشور در بندرعباس

عملیات بارگیری و انتقال بزرگترین سکوی گازی ساخته شده در کشور آغاز شد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۶۱
 آغاز عملیات انتقال بزرگترین سکوی گازی کشور در بندرعباسمهندس حمیدرضا رضائیان اصل، مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار کرد: این سازه توسط شرکت مبین‌سازه گستر خلیج‌فارس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایزوایکو ، ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه کارفرمای این پروژه شرکت نفت و گاز پارس(POGC) بود است، افزود: با بهره‌برداری از این سازه، روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش(Sour Gas) از مخزن واقع در پارس جنوبی استخراج می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) خاطرنشان کرد: فاز 16پارس جنوبی شامل یک جاکت چهارپایه اصلی، یک پلتفرم سرچاهی، دو جاکت سه پایه، دو پل ارتباطی، سکوی میانی و یک مشعل است.

رضائیان خاطرنشان کرد: این سکو با 97.5درصد پیشرفت ساخت در هنگام بارگیری(پس از بارگیری حدود بیش از 99.5درصد)، 73درصد پیش راه‌اندازی و 13درصد راه‌اندازی، تکمیل‌ترین سکوی آماده شده در 10سال اخیر جهت بارگیری است.

وی با اشاره به اهداف این پروژه تصریح کرد: مهندسی، تامین کالا و ساخت، نصب و راه اندازی سکوی استخراج گاز دریایی با متعلقات آن است.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به زمان نصب این سکو، بیان کرد: در بارگیری این سکو بهترین متخصصان و مهندسین داخلی حضور دارند و 7هزار نفر ساعت کار مهندسی برای بارگیری آن انجام می‌شود.

رضائیان با اشاره به برخی دیگر از مشخصات این پروژه، اظهار کرد: این پروژه در مدت زمان 4.5سال آماده شده و اعتباری بالغ بر 260میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه با نصب این سکو ایران بهتر می‌تواند از منابع گازی مشترک با کشور قطر بهره‌برداری کند، گفت: این سازه در محدوده عسلویه و در فاصله 125کیلومتری ساحل نصب می‌شود.

براساس این گزارش، این مراسم با حضور استاندار هرمزگان، جمعی از مسئولین شرکت ایزوایکو، نمایندگان شرکت سفارش‌دهنده و جمعی از متخصصین و مهندسین این شرکت برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار