۱۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۴

ونیز برای حمل خودرو، سرویس جدیدی از اسلواکی به چین راه‌اندازی کرد

بندر ونیز ایتالیا سرویس جدیدی را برای اتصال اسلواکی به بنادر چین با هدف ترانزیت سالانه حدود ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵

ونیز برای حمل خودرو، سرویس جدیدی از اسلواکی به چین راه‌اندازی کرد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ وسایل نقلیه تولیدشده در اسلواکی با قطار به ترمینال تنکارا در جنوب ونیز منتقل می‌شوند و سپس در کشتی‌های تحت مدیریت شرکت گلویس (زیرمجموعه هیوندای) و کاسکو به مقصد چین بارگیری خواهند شد.
بر اساس این گزارش، سرویس خط دریایی فولکس‌واگن با یک توقف کشتی هر ۱۵ روز یک‌بار آغاز شده و هدف آن دستیابی به برنامه کامل با یک کشتی در هفته و حدود ۲۰ قطار در هر هفته تا ژانویه ۲۰۲۶ است. پیش‌بینی می‌شود حجم ترانزیت سالانه از طریق بندر ونیز به حدود ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه برسد.
از مزایای این سرویس که ۹۰ درصد آن از طریق حمل‌ونقل ریلی انجام می‌شود، کاهش انتشار CO₂ است. زمان حمل‌ونقل خطی بین ونیز و خاور دور حدود ۳۰ روز برآورد شده است.
ماتئو گاسپاراتو، از مسئولان بندر دریای آدریاتیک شمالی ایتالیا، در این‌باره گفت:«نتایج به‌دست‌آمده، پتانسیل بندر ونیز را تأیید می‌کند؛ پتانسیل‌هایی که باید کاملاً محقق شوند. ما باید هم‌افزایی استراتژیکی را در کل سیستم لجستیک تقویت کنیم تا نقش ونیز به‌عنوان یک قطب بندری اروپایی در ارتباط نزدیک با بنادر بین‌راهی برجسته‌تر شود.»
پیتر هورندلاین، مدیرعامل لجستیک فولکس‌واگن نیز اظهار داشت:«امروز ما تحقق یک ایده را جشن می‌گیریم. برای گروه ما، ونیز یک بندر استراتژیک است؛ بندری که برای دستیابی به اهداف مهم از نظر پایداری زیست‌محیطی، اتصال تولید اروپای مرکزی و شرقی به آسیا، و همچنین در جهت تضمین کوتاه‌تر شدن زمان ترانزیت برای مشتریان انتخاب کرده‌ایم.»
بر اساس این گزارش، پس از صدور مجوز، ترمینال تنکارا سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی برای بهبود زیرساخت‌های خود انجام داده و اکنون به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در بخش خودروسازی بین‌المللی شناخته می‌شود.
ساخت یک اسکله جدید به طول حدود ۳۰۰ متر، امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ را فراهم کرده و ظرفیت کافی برای انجام عملیات بارگیری را تضمین می‌کند.
در پایان این گزارش آمده است که محوطه‌های لجستیکی جدیدی با مساحت بیش از ۲۷ هکتار توسعه یافته‌اند که خدمات لجستیکی کارآمد و بهینه‌ای را برای فولکس‌واگن و سایر خودروسازان ارائه می‌دهند و از مدیریت کاملاً چندوجهی در تبادل کشتی – قطار پشتیبانی می‌کنند.
شایان ذکر است که هفته گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه بنادر کانتینری پیشروی چین همچنان در سال ۲۰۲۵ از فعالیت‌های دریایی جهانی پشتیبانی می‌کنند و شانگهای و نینگبو-ژوشان در هشت ماه نخست سال رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار