۱۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۷

تاثیر عوارض بندری آمریکا بر ۳۵ درصد ناوگان کشتیرانی دنیا

براساس تحلیل جدید سازمان جهانی حمل‌و‌نقل دریایی از جمله BIMCO، هزینه‌های دفتر نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) ۳۵ درصد از کشتی‌ها در ناوگان ترکیبی فله، تانکر نفت خام، تانکر فرآورده‌های نفتی و کانتینری را تحت تأثیر قرارداده و احتمال می‌رود هنگام ورود به بنادر ایالات متحده مشمول هزینه‌های اضافی شوند.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۶

تاثیر عوارض بندری آمریکا بر ۳۵ درصد ناوگان کشتیرانی دنیا

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا|؛ سایت container-news با اشاره به اینکه کشتی‌های فله‌بر بیشتر در معرض افزایش هزینه‌ها قرار دارند گزارش داد: از بین کشتی‌هایی که ممکن است مشمول هزینه‌های بندری شوند،۷۰ درصد متعلق به چین یا تحت مدیریت آن هستند در حالی که۳۰ درصد در چین ساخته شده‌اند.

این درحالی است که بیش از نیمی از کشتی‌های ساخت چین با توجه به اندازه یا مالکیت آمریکایی خود از این مالیات معاف هستند.

با این توصیف در حالی که بخش عمده‌ای از بحث‌ها پیرامون هزینه‌های جدید بحث‌برانگیز حول محور تجارت کانتینر متمرکز شده است، اما تحلیل BIMCO آمار قابل توجهی برای بخش فله خشک ارائه می‌دهد. به گونه‌ای که نیلز راسموسن تحلیلگر ارشد حمل‌و‌نقل دریایی در BIMCO در این باره اظهار داشت: کشتی‌های فله‌بر بیشتر در معرض افزایش هزینه‌ها هستند، زیرا ۴۵ درصد از کشتی‌ها ممکن است مشمول هزینه‌های USTR شوند.

به گفته این تحلیلگر BIMCO  از آنجایی‌که کشتی‌های بیشتری از پرداخت عوارض بندری معاف هستند،  زیرا  کشتی‌های کمتری متعلق به چین یا تحت مدیریت آن هستند و تنها ۳۰ درصد از کشتی‌های تانکر نفت خام و کانتینری و ۱۹ درصد از کشتی‌های تانکر فرآورده‌های نفتی ممکن است هنگام ورود به بندر ایالات متحده مشمول این هزینه‌ها شوند.

در این میان اگرچه بین ۱۹ تا ۴۵ درصد از کشتی‌های فله‌بر و تانکر‌ها ممکن است مشمول این هزینه‌ها باشند، به هر حال مطالعه BIMCO نشان می‌دهد که تأثیر جهانی این امر ممکن است حداقل باشد.

در سال جاری میلادی بازار‌های ایالات متحده تنها ۹ تا ۱۹ درصد از تقاضای جهانی کشتی برای هر بخش را تشکیل می‌دهند و تنها ۱۶ تا ۲۴ درصد از صادرات و واردات ایالات متحده از گذشته توسط کشتی‌هایی تأمین شده است که ممکن است با هزینه‌های USTR مواجه شوند.

در بخش‌های فله‌بر و تانکر BIMCO انتظار دارد به احتمال قوی اکثر کشتی‌هایی که مشمول هزینه‌های USTR هستند از بازار آمریکا خارج شوند، زیرا نمی‌توانند رقابتی باقی بمانند. بنابراین، احتمالاً از افزایش نرخ حمل‌و‌نقل در این بخش‌ها نیز جلوگیری خواهد شد. 

راسموسن  تاکید کرد:  سردرگمی در اجرا می‌تواند باعث افزایش نرخ در کوتاه‌مدت شود.

گمرک ایالات متحده در طول آخر هفته جزئیات بیشتری در مورد افزایش هزینه‌های بندری برای تناژ مرتبط با چین ارائه کرد.

این اطلاعیه روشن می‌کند بار تعیین مسئولیت مستقیماً بر عهده اپراتور کشتی است، نه گمرک ایالات متحده. کشتی‌هایی که نتوانند مدرک پرداخت را نشان دهند ممکن است از تخلیه، ترخیص یا از عملیات تا زمان انجام مراحل اداری آنها جلوگیری می‌شود.مدرک پرداخت باید از طریق سایت خزانه‌داری ایالات متحده انجام شود و گمرک از اپراتور‌های کشتی می‌خواهد که حداقل سه روز قبل از ورود کشتی به ایالات متحده، مطمئن شوند که هزینه را پرداخت کرده‌اند.

در پایان ناگفته نماند  تانکر‌های LNG  در حال حاضر  از پرداخت هزینه‌های بندری معاف هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار