به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از marinelink؛ بر اساس اطلاعیه اداره گمرک آمریکا، مسئولیت پرداخت این عوارض مستقیماً بر عهده اپراتور کشتیها خواهد بود. همچنین تصریح شده است در صورت عدم ارائه مدارک پرداخت، ممکن است از تخلیه، ترخیص یا عملیات کشتیهای مربوطه تا زمان تکمیل مستندات جلوگیری به عمل آید.
بر اساس این گزارش، پرداختها باید از طریق وبسایت خزانهداری آمریکا صورت گیرد و گمرک از اپراتورهای کشتی میخواهد حداقل سه روز قبل از ورود کشتی به بنادر آمریکا، هزینه مربوطه را تسویه کنند.
در این ارتباط، سه سطح قیمتگذاری مجزا برای اخذ عوارض تعیین شده است:
۱. کشتیهای متعلق یا تحت مدیریت نهادهای چینی: ۵۰ دلار به ازای هر تن تناژ خالص.
۲. کشتیهای ساخت چین (ورودی به بنادر آمریکا): اپراتور موظف به پرداخت مبلغ بالاتر از میان دو گزینه خواهد بود؛ یا ۱۸ دلار به ازای هر تن تناژ خالص و یا ۱۲۰ دلار به ازای هر کانتینر تخلیهشده.
۳. کشتیهای حمل خودرو (غیرساخت آمریکا): این بخش شامل همه کشتیهای حمل خودرو که ساخت آمریکا نیستند (نه صرفاً چینی) میشود و اپراتورها باید ۱۴ دلار به ازای هر تن خالص بپردازند.
در پایان این گزارش آمده است، حدود ۹ روز پیش لی کیانگ، نخستوزیر چین، حکم شورای دولتی را امضا کرد. این حکم بیان میکند که چین اقدامات متقابل لازم را علیه کشورها یا مناطقی انجام خواهد داد که ممنوعیتها، محدودیتها یا اقدامات تبعیضآمیز مشابهی را علیه اپراتورها، کشتیها یا خدمه چینی فعال در حملونقل دریایی بینالمللی و خدمات مرتبط، اعمال کرده یا از آن حمایت میکنند.