به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از مؤسسه Sea‑Intelligence؛ تحلیلگران این مؤسسه بررسی کردند تا مشخص شود آیا شرکتهای کشتیرانی در آستانه اعمال تعرفههای جدید نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) که قرار است از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ اجرا شود، استفاده از کشتیهای ساخت چین را کاهش میدهند؟ پاسخهای دریافتی نتایج مثبت کاهش تردد این قبیل کشتیها در مسیر ترانس پاسیفیک را نشان داد.
براساس این گزارش عوارض آتی آمریکا هزینههایی را برای کشتیهای ساخت چین که در بنادر ایالات متحده پهلو میگیرند، اعمال خواهد کرد مگر اینکه معافیت سفرهای زیر ۲۰۰۰ مایل دریایی یا کشتیهای زیر ۴۰۰۰ TEU را رعایت کنند.
بر اساس این گزارش شرکتهای حملونقل چینی مانند COSCO و OOCL نیز صرف نظر از محل ساخت کشتیها، هزینهها را پرداخت خواهند کرد.
سرویسهای دریایی از شمال اروپا و مدیترانه به آمریکای شمالی هنوز نسبت مشابهی از کشتیهای ساخت چین را به کار میگیرند و جابهجاییهای انفرادی هنوز تأثیر آماری قابل توجهی نداشتهاند.