۱۸ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۱

نقص ایمنی در ۱۱ درصد از محموله‌های باری سال ۲۰۲۴

گزارش سال ۲۰۲۴ شورای جهانی کشتیرانی (WSC) نشان می‌دهد که ۱۱.۳۹ درصد از محموله‌های باری بازرسی‌شده دارای نقص بوده‌اند. این رقم اندکی بیشتر از عدد نهایی ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) است. این موارد شامل کالا‌های خطرناک اطلاع‌داده‌نشده، اسناد نادرست و بسته‌بندی نامناسب است که همگی می‌توانند منجر به حوادث جدی ایمنی از جمله آتش‌سوزی کشتی‌ها شوند.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۳

نقص ایمنی در ۱۱ درصد از محموله‌های باری سال ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌المللی مانا به نقل از ترید ویندز؛ شورای جهانی کشتیرانی (WSC) گزارش جدیدی منتشر کرده که خلاصه‌ای از نقص‌های موجود در برنامه‌های بازرسی دولتی محموله‌ها را نشان می‌دهد. این گزارش در زمینه ایمنی و در راستای حمایت از تلاش‌هایی که به کاهش تلفات کانتینرها در دریا کمک می‌کنند و همچنین لزوم همکاری با IMO در مورد قوانین قوی‌تر کالاهای خطرناک تهیه شده است.
گزارش سال ۲۰۲۴ شورای جهانی کشتیرانی (WSC) حاکی از آن است که ۱۱.۳۹ درصد از محموله‌های باری بازرسی‌شده دارای نقص بوده‌اند؛ این رقم اندکی بیشتر از رقم نهایی ۱۱ درصد سال ۲۰۲۳ سازمان بین‌المللی دریانوردی است. بر اساس این گزارش، موارد نقص شامل کالاهای خطرناک اطلاع‌داده‌نشده، اسناد نادرست و بسته‌بندی نامناسب است که همگی می‌توانند به بروز حوادث جدی ایمنی، از جمله آتش‌سوزی کشتی‌ها، منجر شوند. ایمنی بار با اظهارنامه صحیح و بسته‌بندی ایمن کالا آغاز می‌شود. با توجه به اینکه از هر ده محموله بیش از یک محموله دچار نقص است، شکاف در ایمنی بار همچنان بسیار رایج به شمار می‌آید.
در ادامه گزارش WSC آمده است: طبق قوانین بین‌المللی، کشورهای بندری می‌توانند کانتینرها را بازرسی کنند تا از مطابقت محموله‌ها با مقررات و استانداردهای بین‌المللی، از جمله اظهارنامه و بسته‌بندی مناسب کالاهای خطرناک، اطمینان حاصل کنند.
نقص بار می‌تواند نه‌تنها خدمه بلکه کشتی‌ها، بار و محیط زیست را نیز در معرض خطر قرار دهد. از طریق شناسایی روندها می‌توان اقدامات مناسبی برای بهبود ایمنی حمل‌ونقل دریایی انجام داد. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها هفت کشور بندری گزارش ارائه می‌دهند، فرصتی برای دولت‌های بیشتری وجود دارد تا داده‌های خود را منتشر کرده و به ایمن‌تر شدن حمل‌ونقل دریایی برای همه کمک کنند. با ترکیب گزارش‌دهی دقیق با غربالگری بهتر، استانداردهای درست و راهنمایی‌های عملی می‌توان خطرات را کاهش داد و از جان انسان‌ها، بار و محیط زیست دریایی محافظت کرد.
در پایان این گزارش به داده‌های آماری IMO در مورد نقص ایمنی در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ به شرح زیر اشاره شده است:
۲۰۱۷ – ۸.۶۴ ٪
۲۰۱۸ – ۸.۴۰ ٪
۲۰۱۹ – ۶.۵۴ ٪
۲۰۲۰ – ۷.۴۱ ٪
۲۰۲۱ – ۱۰.۸۶ ٪
۲۰۲۲ – ۷.۸۴ ٪
۲۰۲۳ – ۱۱.۰۰ ٪
۲۰۲۴ – ۱۱.۳۹ ٪

ارسال نظرات
آخرین اخبار