۱۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۷

تعرفه‌های ترامپ درآمد ناوگان کانتینری جهان را ۵۶ درصد کاهش داد

صنعت حمل‌ونقل کانتینری با اعمال تعرفه‌های ترامپ در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ درآمد خالص ۴.۴ میلیارد دلاری را ثبت کرد که نشان‌دهنده کاهش ۵۶ درصدی نسبت به درآمد ۹.۹ میلیارد دلاری سه‌ماهه اول سال جاری میلادی است.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۵

تعرفه‌های ترامپ درآمد ناوگان کانتینری جهان را ۵۶ درصد کاهش داد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بلومبرگ دریایی، پس از یک دوره رشد فوق‌العاده درآمد ناشی از بحران دریای سرخ، این سومین سه‌ماهه متوالی کاهش سود برای این بخش است. اما با وجود چالش‌های فراوان، خطوط کانتینری همچنان با سرعت بالا به سفارش کشتی‌ها ادامه می‌دهند.
به گفته جان مک‌کاون، تحلیلگر دریایی، رقم ۴.۴ میلیارد دلاری درآمد ناوگان کانتینری نشان‌دهنده کاهش شدید ۶۳.۷ درصدی نسبت به سود ۱۲ میلیارد دلاری ثبت‌شده در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ است.
مک‌کاون خاطرنشان می‌کند پیش‌بینی قبلی او مبنی بر ۵ میلیارد دلار درآمد ناوگان حمل کانتینر برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ بیش از حد خوش‌بینانه بوده است، زیرا این ناوگان با موانع زیادی روبه‌رو است.
او در ادامه می‌گوید صنعت حمل‌ونقل کانتینری به دلیل تعرفه‌ها و ابتکارات تجاری مرتبط با آمریکا در حال حرکت به سمت جریان مخالف است؛ عاملی که باعث کاهش حجم کانتینرهای ورودی و خروجی از بنادر آمریکا می‌شود. حجم کانتینرهای ورودی به آمریکا از ابتدای سال روند نزولی داشته و در سه ماه منتهی به ژوئیه ۳.۶ درصد کاهش یافته است.
در ادامه گزارش آمده است با توجه به اینکه خطوط کشتیرانی منتهی به مسیرهای آمریکا تقریباً یک‌سوم خطوط کانتینری جهان را تشکیل می‌دهند، این اختلالات اثرات زیادی در سراسر شبکه حمل‌ونقل جهانی ایجاد می‌کنند.
فدراسیون ملی خرده‌فروشی آمریکا کاهش چشمگیرتری را پیش‌بینی کرده و تخمین می‌زند کل حجم کانتینرهای ورودی به آمریکا برای سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۲۴ حدود ۵.۶ درصد کاهش یابد. مک‌کاون بیان می‌کند این پیش‌بینی به معنای کاهش ۱۷.۵ درصدی حجم کالا برای پنج ماه باقی‌مانده از سال ۲۰۲۵ است که مستقیماً با تعرفه‌ها مرتبط است.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد صنعت حمل کانتینر چگونه از اختلالات گذشته به طور قابل‌توجهی سود برده است. دوران کووید تقریباً ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد برای این بخش ایجاد کرد و بحران دریای سرخ حدود ۵۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشت.
مک‌کاون تأکید می‌کند سود سه‌ماهه سوم بین ۱.۹ میلیارد دلار تا ۲.۵ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود.
از سوی دیگر، اجرای طرح نماینده تجاری آمریکا (USTR) از ماه اکتبر هزینه‌های قابل‌توجهی را بر کشتی‌های ساخته‌شده در چین یا تحت مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل چینی اعمال می‌کند؛ امری که می‌تواند منجر به کاهش ظرفیت یا افزایش نرخ‌ها شود، به‌ویژه در خطوط کشتیرانی آسیا که شرکت COSCO بالاترین سهم بازار را در آن دارد.
مک‌کاون با نگاهی به آینده نتیجه می‌گیرد سال ۲۰۲۶ یکی از پرحادثه‌ترین دوره‌ها برای صنعت حمل‌ونقل کانتینری خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار