به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از مرینتایم اکسکوتیو؛ این کشتی پس از انجام آزمایشهای فنی و دریایی خود در دریای شمال در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۵ میلادی، از کارخانه کشتیسازی در شهر پاپنبورگ آلمان به مسافت حدود ۴۰ کیلومتر از طریق رودخانه اِمس (Ems) منتقل شد.
به گفته شرکت Meyer Werft، کشتی Asuka III نهتنها بزرگترین کشتی کروز ژاپن تا کنون است، بلکه به عنوان یکی از پربازدهترین کشتیهای کروز از نظر مصرف انرژی نیز شناخته میشود و گامی مهم در جهت کاهش آلایندگی و شدت انتشار کربن به شمار میرود.
برند آیکنز، مدیرعامل گروه MEYER WERFT در اینباره گفت: «تحویل بهموقع کشتی Asuka III نقطه عطفی مهم برای ماست. تیم ما با همکاری شرکا تلاش زیادی برای ساخت این کشتی انجام دادند. هرچند بسیاری از اجزای داخلی کشتی در بندر خانگی آن در یوکوهاما نصب خواهند شد، اما همین حالا نیز میتوان گفت که این کشتی به تجربهای بینظیر برای مردم ژاپن تبدیل خواهد شد.»
کشتی Asuka III با بهرهگیری از سوخت LNG، قابلیت کاهش چشمگیر آلایندههایی همچون ذرات معلق (PM)، اکسید نیتروژن (NOx)، اکسید گوگرد (SOx) و دیاکسید کربن (CO۲) را داراست.
شرکت NYK در مارس ۲۰۲۱ میلادی سفارش ساخت این کشتی را ثبت کرده بود. طبق اعلام Meyer Werft، در طراحی این کشتی از راهکارهای اختصاصی نظیر بهینهسازی هیدرودینامیک با توجه به مسیرهای کشتیرانی و کنترلهای بدون تماس (Contactless Controls) استفاده شده است.