۲۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

فنّاوری جدید در تولید موتور کشتی با کاهش ۳۰ درصدی کربن و مصرف پایین گاز LNG

یک شرکت سوئیسی فنّاوری جدیدی برای موتور‌های کشتی‌ها ابداع کرده که ۳۰ درصد نسبت به موتور‌های قبلی آلودگی کمتری دارد و باعث صرفه جویی در مصرف گاز مصرفی در کشتی‌های دوگانه سوز نیز می‌شود. این موتور در کشتی فله‌بر تازه تحویل شده شرکت NYK ژاپن با موفقیت آزمایش و نصب شده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۴

فنّاوری جدید در تولید موتور کشتی با کاهش ۳۰ درصدی کربن و مصرف پایین گاز LNG

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ شرکت انرژی دریایی سوئیس WinGD یک نوع فنّاوری تحت عنوان VCR به موتور‌های شش سیلندر ۶۲ حفره‌ای اضافه کرده که ۳۰ درصد کمتر از موتور‌های مشابه بدون VCR انتشار کربن کمتری داشته و در مجموع ۰.۸۳ درصد مصرف گاز LNG را کاهش می‌دهد.

براساس این گزارش آزمایشات اولیه برای فنّاوری نسبت تراکم متغیر (VCR) در کشور ژاپن تکمیل شده است. این فنّاوری در موتور‌آلات کشتی‌هایی با سوخت کم سولفور و دارای اسکرابر نیز کاملاً قابل استفاده است.

تست فنّاوری VCR با موفقیت در تأسیسات Mitsui E&S DU (MESDU) ژاپن انجام شد. جاییکه موتور‌های X-DF2.0 با VCR برای کشتی‌های فله‌ای که توسط NYK Lines اداره می‌شوند، تولید می‌گردد. کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی کشتی‌ها کمتر از نیمی از پیش‌فرض‌های اتحادیه اروپا در زمینه پایین آمدن میزان کربن استاندارد‌های IMO برای موتور‌های دوگانه سوز کم فشار و سرعت پایین تحت استاندارد‌های دریایی است. پیش‌بینی می‌شود که این کاهش در موتور‌هایی با حفره‌های بزرگ‌تر به‌طور قابل‌توجهی بیشتر باشد.

WinGD اعلام کرد فنّاوری VCR با تنظیم خودکار و اتوماتیک نسبت تراکم موتور بر اساس بار، نوع سوخت و شرایط محیطی، احتراق را بهبود می‌بخشد.

این فنّاوری برای تمام موتور‌های نسل جدید X-DF قابل استفاده است و نصب آن در کشتی نتایج امیدوارکننده‌ای دارد.

مقررات سازمان دریانوردی اروپا و سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) رویه‌هایی برای به‌روزرسانی مقادیر پیش‌فرض متان دارند و به شرکت‌های کشتیرانی اجازه می‌دهند تا خوانش‌های واقعی لغزش متان را ارائه کنند. همچنین به اپراتور‌های کشتی اجازه می‌دهد تا با بهبود لغزش متان، هزینه‌های کربن را کاهش دهند.

فنّاوری VCR از توسعه این مکانیسم‌ها از طریق انجمن‌های نظارتی پشتیبانی می‌کند. زیرا موتور‌های X-DF  مجهز به این نوع فناوری از استراتژی‌های کنترل انتشار منطقی استفاده می‌کنند، همانطور که به‌روزرسانی‌های کد فنی NOx IMO لازم و ضروری است.

پیتر کانبوهیل معاون مرکز تحقیقات شرکت WinGD، گفت: در طول دهه گذشته، تلاش کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که قابلیت اطمینان بی‌نظیر و هزینه سرمایه پایین موتور‌های مدل X-DF با کمترین میزان انتشار کلی گاز‌های گلخانه‌ای GHG پشتیبانی می‌شود. پایین آوردن میزان مصرف سوخت و کربن توسط VCR ما را به این نقطه می‌رساند.

انتشار پایین گاز‌های گلخانه‌ای برای مالکان کشتی اساسی خواهد بود، زیرا اقدامات قیمت گذاری کربن اعمال می‌شود، به همین دلیل است که ما قبلاً شاهد جذب قوی بوده‌ایم و بیش از ۱۰۰ موتور X-DF جدید با VCR تاکنون سفارش داده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار