به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز، اداره دریانوردی و بندر سنگاپور (MPA) اعلام کرد که این بندر در سال گذشته میلادی به موفقیتهای چشمگیری دست یافته است.
براساس این گزارش، بندر سنگاپور با ثبت تناژ سالانه 3.11 میلیارد GT در زمینه ورود کشتیها، همچنان پیشتاز است. حجم جابهجایی کالا در این بندر با 5.2 درصد افزایش به 622.67 میلیون تُن رسید. ظرفیت کانتینری نیز با عبور از مرز 40 میلیونTEU، به رقم 41.12 میلیون TEU رسید که نشاندهنده رشد 5.4 درصدی است.
فروش سوخت کمسولفور در این بندر با افزایش 6.0 درصدی به 54.92 میلیون تُن رسید که بالاترین حد فروش در تاریخ این بندر است. فروش سوختهای جایگزین نیز با عبور از مرز یک میلیون تُن، به 1.34 میلیون تُن رسید.
در سال 2024 میلادی، سنگاپور همچنین شاهد نخستین سوختگیری سبز آمونیاک در جهان بود و در حال حاضر مشغول تدوین استانداردهایی برای ذخیرهسازی آمونیاک و متانول است.
بندر سنگاپور در سال 2024 میلادی، اولین بانکرینگ دیجیتال را نیز راهاندازی کرد و قرار است از آوریل 2025 میلادی، تمامی صورتحسابهای فروش سوخت در این مرکز به صورت الکترونیکی صادر شود.
اداره دریانوردی و بندر سنگاپور (MPA) که در سال 1996 میلادی با هدف توسعه این کشور به عنوان یک قطب جهانی و مرکز دریایی تأسیس شده است، نقش بسزایی در این موفقیتها داشته است.
تعداد شرکتهای استارتاپی فعال در حوزه دریایی سنگاپور از 17 شرکت در سال 2018 میلادی به 140 شرکت در حال حاضر رسیده است.
MPAبه عنوان نیروی محرکه توسعه بندر و دریایی سنگاپور، در زمینه دیجیتالیسازی، کربنزدایی و توسعه خوشههای دریایی فعالیت میکند. این اداره با سادهسازی مقررات و حذف کاغذ در سال گذشته، بیش از 300 هزار دلار صرفهجویی کرده است.