به گزارش گروه بینالملل مانا، خبرگزاری دریایی بلومبرگ نوشت که این ائتلاف کانتینری از ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی به سود ناخالص ۵.۹ میلیارد دلار دست یافت که ۶۵ درصد نسبت به کل سال گذشته افزایش داشته است. سود خالص ائتلاف در این مدت به رقم خیرهکننده ۲ میلیارد دلار رسید که در مجموع عملکرد ائتلاف در سهماهه دوم، سود ناخالص ۱۰۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی رقم زد.
براساس این گزارش، فعالیت ائتلاف وان در سال جاری میلادی در مسیرهای آسیا به آمریکای شمالی و اروپا با افزایش تقاضای مصرفکننده به شدت بالا رفت و به نقطه اوج خود نسبت به سال قبل رسید، در حالیکه در سال گذشته عملکرد چندان دلخواه نبود. این در حالی است که علیرغم عملکرد مثبت و پرسود، این شرکت با چالشهای زیادی مانند تغییر مسیر کشتیها، حمله به کشتیهای عبوری در دریای سرخ و دوری مسیر به سمت دماغه امید نیک مواجه است. اما در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی با تثبیت شرایط عرضه و تقاضا نسبت به افزایش ظرفیت و برنامهریزی مناسب اقدام کرد.
«جرمی نیکسون»، مدیرعامل ائتلاف وان، در زمینه کسب سود وان گفت: “خوشبختانه در سهماهه دوم سال با عملکرد قوی غافلگیر شدیم، زیرا برای سال جاری میلادی سود خالص ۳.۱ میلیارد دلار پیشبینی کرده بودیم که سود خالص ۲ میلیارد دلاری در سهماهه دوم باعث شد در صورتی که اتفاق جدید و ناگواری رخ ندهد، از مرز سود خالص پیشبینی شده عبور خواهیم کرد. ”
وی در پایان، نتایج انتخابات نهایی آمریکا، بحران دریای سرخ و وضعیت بنادر آمریکا را برای کسب درآمد و سود در ماههای باقیمانده از سال سرنوشتساز توصیف کرد.
شایان ذکر است ائتلاف وان ژاپن (Ocean Network Express) با ادغام شرکتهای K Line، MOL و NYK Line تشکیل شده است.