۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

سود کارخانه کشتی‌سازی سامسونگ در سه ماه به دو برابر افزایش یافت

شرکت صنایع سنگین سامسونگ کره جنوبی اعلام کرد سود خالص سه‌ماهه سوم این شرکت در بخش کشتی‌های بزرگ بیش از دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶

سود کارخانه کشتی‌سازی سامسونگ در سه ماه به دو برابر افزایش یافت

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از ترید وینز، سومین کشتی‌ساز بزرگ جهان اعلام کرد که سود خالص این شرکت برای سه ماه منتهی به سپتامبر از ۳۵.۶ میلیارد وون در سال گذشته به ۷۱.۴ میلیارد وون افزایش یافته است که افزایشی بیش از ۵۲ میلیون دلار را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، افزایش سفارش‌ها برای کشتی‌های با ارزش افزوده مانند حامل‌های گاز طبیعی مایع (LNG) منجر به افزایش سود خالص شرکت شده است. همچنین، سود عملیاتی در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر سال گذشته که ۷۵ میلیارد وون بود، بیش از ۵۸ درصد افزایش یافته و به ۱۱۹.۹ میلیارد وون رسیده است. میزان فروش نیز از ۲.۰۳ تریلیون وون در سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۲.۳۲ تریلیون وون رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است که شرکت سامسونگ در سال جاری ۵.۴ میلیارد دلار سفارش دریافت کرده است که ۵۷ درصد از هدف سالانه ۹.۷ میلیارد دلاری آن محقق شده است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال، سود عملیاتی ۴۰۰ میلیارد وون را به ثبت برساند. همچنین، میزان سفارش در دست اجرای این شرکت برای سه سال آینده ۳۱.۹ میلیارد دلار است.

شایان ذکر است که این شرکت برای سفارش ساخت هر کشتی حامل گاز LNG که در منطقه اقیانوسیه فعالیت می‌کند، حداقل ۱۲۰ میلیون دلار دریافت می‌کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار