۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

چین بندر بزرگ پرو را به قطب کشتیرانی آمریکای جنوبی و آسیا تبدیل می‌کند

شرکت کاسکو چین، که ۶۰ درصد از مالکیت بندر چانکی پرو را برای توسعه و اجرای طرح‌های عمرانی در اختیار دارد، تصمیم گرفته است این بندر را به قطب بزرگ کشتیرانی و تجارت بین آمریکای جنوبی و آسیا تبدیل کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۶

چین بندر بزرگ پرو را به قطب کشتیرانی آمریکای جنوبی و آسیا تبدیل می‌کند

 

به گزارش گروه بین‌المللی مانا و به نقل از Hellenic Shipping News، اَبَر بندر بزرگ چانکی پرو تحت مالکیت شرکت کشتیرانی کاسکو چین است و مقامات امیدوارند این بندر به قطب بزرگ کشتیرانی برای تجارت بین آمریکای جنوبی و آسیا تبدیل شود. قرار است شرکت کاسکو از اواخر ماه نوامبر با راه‌اندازی دو کشتی کانتینری در هفته فعالیت خود را در این بندر آغاز کند.

«کارلوس تجادا»، مدیر‌کل شعبه محلی کاسکو چین، در این زمینه گفت: "پس از افتتاح بندر، ابتدا مسیر مستقیم به شانگهای را پوشش خواهیم داد و سپس بسته به تقاضا ممکن است حمل‌ونقل کالا از این بندر به سایر نقاط آسیا نیز انجام شود."

وی در ادامه افزود: "در پایان ماه نوامبر، مرحله‌ای را آغاز خواهیم کرد که به عنوان تست شرطی‌سازی شناخته می‌شود. انتظار داریم این تست آزمایشی تا ماه می سال آینده ادامه داشته باشد. با این حال، در طول این مرحله، می‌توانیم محموله واقعی را با دو کشتی مستقیم در هفته حمل کنیم. مسیرهای کابوتاژ با کشتی‌های کوچک‌تر از کلمبیا، اکوادور و شیلی باز می‌شود که محموله‌های آن‌ها بعداً از چانکی به آسیا ارسال می‌شود."

ابتدا کشتی‌هایی با حداکثر ۱۴هزار کانتینر به کار گرفته می‌شود، اما سپس به تدریج به کشتی‌های بزرگ‌تر با ظرفیت ۲۴هزار کانتینر افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است ۶۰ درصد سهام بندر چانکی تحت مالکیت کاسکو و ۴۰ درصد باقی‌مانده در اختیار معدنچی پرویی Volcan است که توسط Glencore کنترل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار