۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

دزدی دریایی از سال ۱۹۹۴ تا کنون به کمترین میزان رسید

  مرکز مبارزه با دزدی دریایی وابسته به سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMB)، در گزارش اخیر خود اعلام کرد که در ۹ ماه سال ۲۰۲۴، دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۴ رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۷

دزدی دریایی از سال ۱۹۹۴ تا کنون به کمترین میزان رسید

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز، با وجود کمترین حوادث گزارش‌شده در سه دهه اخیر، مرکز IMB در مورد ایمنی خدمه کشتی‌ها هشدار می‌دهد. «مایکل هاولت»، مدیر این مرکز در این زمینه گفت: «حوادث دزدی دریایی گزارش‌شده به کمترین حد خود از سال ۱۹۹۴میلادی رسیده است و کاهش دزدی دریایی و حوادث سرقت مسلحانه بسیار خوشحال‌کننده است. ما دولت‌ها و مجریان قانون را به خاطر زحماتشان در جهت این بهبود تحسین می‌کنیم.»

بر‌اساس این گزارش، از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی، تعداد ۷۹ حادثه گزارش‌شده که نسبت به ۹۹ حادثه در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. در ۸۶ درصد از حوادث، دزدان توانستند به کشتی دسترسی پیدا کنند، اما اکثر حملات آن‌ها دفع شد. بیشتر حوادث در شب اتفاق افتاده است.

این گزارش حاکی است که اندونزی با افزایش پیوسته تعداد حوادث گزارش‌شده، همچنان یک منطقه نگران‌کننده است. از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴میلادی، ۱۷ حادثه در مقایسه با ۱۲ حادثه در سال ۲۰۲۳ میلادی و ۹ مورد در سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش شده است. IMB از مقامات محلی می‌خواهد تا حضور خود را در آب‌ها افزایش دهند تا به عنوان یک بازدارنده در برابر این اتفاقات عمل کنند. در آب‌های سومالی و خلیج عدن، هشت حادثه گزارش شده است.

در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۲ حادثه در منطقه خلیج گینه گزارش شده است که کمترین تعداد گزارش از سال ۱۹۹۶ میلادی محسوب می‌شود. تعداد حوادث در تنگه سنگاپور در مقایسه با ۳۳ مورد در مدت مشابه سال گذشته، به ۲۳ مورد کاهش یافته است. اما در ۹۶ درصد از این موارد، دزدان موفق به سوار شدن به کشتی شدند.

در پایان این گزارش، IMB از فرماندهان کشتی‌ها می‌خواهد تا برای اطمینان از ایمنی خدمه، کشتی و بار، به آخرین و بهترین شیوه‌های مدیریتی پایبند باشند.

شایان ذکر است که مرکز گزارش‌دهی دزدی دریایی IMB از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۱ میلادی، به عنوان یک نقطه تماس ۲۴ ساعته برای گزارش جنایات دزدی دریایی و حمایت از کشتی‌های تحت تهدید فعالیت می‌کند.

دزدی دریایی از سال ۱۹۹۴ تا کنون به کمترین میزان رسید

دزدی دریایی از سال ۱۹۹۴ تا کنون به کمترین میزان رسید

ارسال نظرات
آخرین اخبار