۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

تحویل کشتی جدید شرکت مرسک با سوخت متانول

یک فروند کشتی جدید شرکت مرسک که با سوخت متانول دوگانه‌سوز کار می‌کند، پس از تحویل از کره جنوبی در بندر فلیکس‌استو انگلستان نامگذاری شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۰

 تحویل کشتی جدید شرکت مرسک با سوخت متانول

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از رویترز، این کشتی جدید، ششمین کشتی مرسک است که می‌تواند با سوخت متانول کار کند و پنجمین کشتی از ۱۸ کشتی بزرگ متانولی دوگانه‌سوز با ظرفیت بیش از ۱۶,۰۰۰ TEU شرکت مرسک است که قرار است در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی تحویل شود.
«مایک کین»، وزیر دریانوردی بریتانیا و یکی از نمایندگان IMO، در مراسم نامگذاری این کشتی گفت: "برای من حضور در مراسم نامگذاری الکساندرا مرسک، که یکی از اولین کشتی‌های کانتینری است که با سوخت متانول سبز کار می‌کند، یک افتخار است. این دقیقاً همان نوع نوآوری است که ما برای ارائه یک بخش دریایی سبزتر و تمیزتر به آن نیاز داریم"
وی در ادامه اظهار داشت: "ارائه حمل‌ونقل سبزتر یکی از اولویت‌های اصلی ما است و ما این کار را با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر و سرمایه‌گذاری در سوخت‌ها و فنّاوری‌های جایگزین انجام خواهیم داد."
«وینسنت کلرک»، مدیرعامل شرکت A.P. Moller – Maersk، در این زمینه بیان کرد: "بسیار خوشحالم که می‌بینم مشتریانی مانند شرکت Primark با ما برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل اقیانوسی همکاری می‌کنند. پیشرفت واقعی در تحول سبز نیازمند تلاش جمعی است. برای تسریع این مسیر، ما به کمک سازمان بین‌المللی دریانوردی نیاز داریم تا شکاف قیمتی بین سوخت‌های سبز و فسیلی را تا حد ممکن کاهش دهد تا انتخاب سبز بهترین انتخاب برای همه باشد. نشست هفته‌های گذشته IMO در مورد این موضوع گام بزرگی در این مسیر است، اما کار زیادی در ماه‌های آینده باقی مانده است. ما قصد داریم تمام توان خود را برای توسعه انتقال سبز کشتیرانی ادامه دهیم."
«پل مارچانت»، مدیرعامل Primark و شریک شرکت مرسک برای سفارش ساخت این کشتی، در این مراسم اظهار داشت: "ما متعهد به کاهش تأثیری هستیم که بر محیط زیست در کل عملیات خود، از جمله زنجیره تأمین داریم. ما از طریق مشارکت خود با مرسک، شروع به معرفی جایگزین‌های سوخت سبز، مانند سوخت زیستی، هنگام ارسال محصولات خود کرده‌ایم. ما درصدد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشتی‌های خود هستیم. این یک گام واقعاً مهم برای ما در Primark است، زیرا از اهداف ما برای کاهش انتشار کربن در سراسر زنجیرۀ ارزش تا سال ۲۰۳۰ میلادی پشتیبانی می‌کند."
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار