۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

پیوستن کره جنوبی به پروژه کریدور سبز با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد دلاری

مجلس کره جنوبی در حال بررسی لایحه‌ای به نام قانون پیوستن این کشور به کریدور سبز است که از کره جنوبی شروع شده و تا شمال غربی آمریکا ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۰

پیوستن کره جنوبی به پروژه کریدور سبز با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد دلاری

 

به گزارش مانا و به نقل از سایت تریدویندز، لایحه کریدور سبز در تاریخ ۲ اکتبر توسط ۱۵ نماینده مجلس برای حمایت از ایجاد کریدورهای کشتیرانی سبز به مجلس ملی کره جنوبی ارائه شد. انتظار می‌رود حزب مردمی حاکم اصلاحاتی را انجام دهد و بتواند ظرف یک سال آیین‌نامه را اجرایی کند. به گفته نمایندگان مجلس، دولت برای پیوستن به این کریدور تصمیم جدی گرفته و منتظر تصویب لایحه از سوی نمایندگان است.

بر‌اساس این گزارش، لایحه پیشنهادی شامل همکاری بنادر کره جنوبی در بوسان، اولسان و ماسان با بنادر شمال غربی سیاتل، تاکوما و اورت در آمریکا برای توسعه دالان‌های سبز برای کشتی‌های حامل خودرو و کشتی‌های کانتینری است.

پیشنهادات موجود در این قانون بر‌اساس گزارشی از سازمان غیردولتی "راه‌حل‌هایی برای آب و هوای ما" (SFOC) است که از کربن‌زدایی در صنایع کلیدی مانند نفت و گاز و تولید برق دفاع می‌کند.

هدف SFOC توجه به اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی تغییرات آب‌وهوایی از طریق تحقیقات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر است. جان یام، رئیس SFOC، گفت این قانون به دولت و سازمان‌های مرتبط زمینه‌ای برای بررسی و اجرای مقررات فراهم می‌کند.

گزارش SFOC بر‌اساس توافقی بین کره جنوبی و آمریکا در نشست COP27 برای ایجاد کریدورهای کشتیرانی سبز تهیه شد و در کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد COP28، با بیانیه‌ای برای شروع آزمایش دریایی کریدور سبز تا سال 2028 میلادی، پیگیری شد.

لایحه پیشنهادی تنها استفاده از سوخت‌های بدون آلایندگی و کربن صفر را مجاز می‌داند و انتقال صنعت حمل‌ونقل به سمت سوخت‌های بدون کربن را تشویق می‌کند. این لایحه سه جانبه شامل دولت، صنعت و مؤسسات تحقیقاتی برای رهبری بازار سوخت کشتی‌های دوستدار محیط‌ زیست است.

در این لایحه، "مسیر کشتیرانی سبز" به مسیرهایی اطلاق می‌شود که کشتی‌های سبز با استفاده از سوخت‌های کربن صفر و فنّاوری‌های سازگار با محیط‌ زیست بین بنادر دوست‌دار محیط‌ زیست تردد می‌کنند. کشتی سبز نیز به کشتی‌هایی اطلاق می‌شود که از سوخت صفر درصد کربن استفاده می‌کنند.

این گزارش اشاره می‌کند که سئول قبلاً قانون حمل‌ونقل دوستدار محیط‌ زیست را تصویب کرده بود، زیرا دولت کره می‌خواهد طبق مقررات کربن‌زدایی IMO و اروپا عمل کند.

در این بند به اهمیت سوخت بدون کربن به‌خصوص اشاره شده است زیرا سوخت‌های فسیلی را شامل نمی‌شود. قانون حمل‌ونقل دوستدار محیط‌ زیست شامل LNG، LPG، CNG و اسکرابرها بود که همگی راه‌حل‌هایی اساسی برای کربن‌زدایی نیستند و این باعث شد در این لایحه جدید فقط سوخت سبز پیشنهاد شود.

در پایان این گزارش آمده است، لایحه کریدور سبز برنامه‌های کربن‌زدایی کره جنوبی را سرعت می‌بخشد و پیوستن به این کریدور هزینه‌ای حدود ۶۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ میلادی برای کره جنوبی به همراه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار