۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

انجام ۷۰۰۰ عملیات پهپادی در بندر آنتورپ برای جابه‌جایی تجهیزات

به منظور هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی عملیات در بنادر آنتورپ-بروژ، پروژه استفاده از پهپاد برای حمل تجهیزات اجرایی شده و تاکنون حدود ۷۰۰۰ عملیات پهپادی در این بنادر انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۹

انجام ۷۰۰۰ عملیات پهپادی در بندر آنتورپ برای جابه‌جایی تجهیزات

 

به گزارش مانا به نقل از سایت پورت تکنولوژی، شرکت نرم‌افزاری اروپایی Unifly از پنج سال پیش پروژه SAFIR (اتحاد ایمنی و انعطاف‌پذیر خدمات اولیه در فضاهای واقعی) را اداره می‌کند. در این پروژه، عملیات ۷۰۰۰ پهپاد در بندر آنتورپ-بروژ اجرا شد. پروژه SAFIR از طریق آزمایش‌های دقیق مزایای فنّاوری پهپادها را در یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین بنادر اروپا، یعنی بندر آنتورپ، به نمایش گذاشت و دستاورد قابل توجهی در ادغام سیستم پهپادها در محیط‌های پیچیده‌ای مانند بندر آنتورپ به دست آورده است.
بر‌اساس این گزارش، بندر آنتورپ به عنوان معیاری برای ادغام پیشرفته پهپادها، بهبود کارآیی عملیاتی، ایمنی و پایداری محیطی عمل می‌کند و نوآوری‌هایی را که همه ریشه در پروژه SAFIR دارند به نمایش می‌گذارد.

اجرای این پروژه نشان می‌دهد که پهپادها قابلیت‌هایی مانند نظارت، تحویل بسته، حمل‌و‌نقل پزشکی و نقشه‌برداری را دارند.
در ادامه این گزارش آمده است که SAFIR، که بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع زیرساخت حیاتی را در بر می‌گیرد، به مقامات بندر اجازه می‌دهد تا مناطق بزرگ را به طور کارآمد و ایمن مدیریت، بازرسی و کنترل کنند.

در پایان این گزارش آمده است که با توجه به موفقیت پروژه SAFIR، بندر آنتورپ به طور استراتژیک می‌تواند فعالیت‌های پهپادها در منطقه خود را نظارت و مدیریت کند و این بندر را به عنوان پیشرو در فنّاوری بندر هوشمند و یکپارچه‌سازی عملیات پهپادها قرار داده است. برای انجام این کار از پلتفرم Traffic Management (UTM) کمک می‌گیرد.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار