۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

تخلیه و بارگیری ۵۹ هزار تُن کالای غیرنفتی در بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: در نیمه نخست امسال ۵۹ هزار و ۷۰ تُن کالا‌های غیرنفتی در بنادر سه گانه آبادان، چوئبده و اروندکنار تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۴

تخلیه و بارگیری ۵۹ هزار تُن کالای غیرنفتی در بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار

 

به گزارش خبرنگار مانا، کامبیز مالکی زاده با اعلام این خبر به رسانه‌های جمعی گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر سه گانه آبادان درهم سنجی با مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی ارزش کالا‌های تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در این مدت را ۷۵ میلیون دلار بیان کرد و افزود: مصالح ساختمانی، مواد غذایی، لاستیک، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، علوفه دام و آبزیان پرورشی مهمترین کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در نیمه نخست امسال در بنادر سه گانه آبادان بوده است.
مالکی زاده گفت: عمده صادرات و واردات در بنادر آبادان با کشور‌های حوزه خلیج فارس به خصوص امارات متحده عربی و کویت بوده است.
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ابراز امیدواری کرد با شبانه روزی شدن فعالیت بندری در بندر آبادان، زمینه برای توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی و حجم تجارت خارجی افزایش یابد.
بنادر آبادان و اروندکنار در ساحل شرقی اروندرود و بندر چوئبده در ساحل آبراه بهمنشیر واقع شده است.
بنادر چوئبده و اروندکنار نزدیک‌ترین بنادر کشور به کویت محسوب می‌شوند.
همه تأسیسات و زیرساخت‌های بندری آبادان، اروندکنار و چوئبده در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران منهدم شدند.
بازسازی این بنادر راهبردی در نیمه دوم سال ۱۳۶۷ و پس از پایان جنگ تحمیلی آغاز شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار