۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

افزایش ظرفیت نگهداری فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی به ۷۰۰ هزار تُن

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با افزایش ۲۰۰ هزار متر مکعبی ظرفیت انبارش و نگهداری فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی، ظرفیت انبارش فرآورده‌های نفتی در این بندرگاه به ۷۰۰ هزار تُن خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۹

افزایش ظرفیت نگهداری فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی به ۷۰۰ هزار تُن

 

به گزارش خبرنگار مانا، صدراله بهرامی با اعلام این خبر به رسانه‌های گروهی، | با اشاره به توسعه ترانزیت فرآورده‌های نفتی در پی استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مزیت‌های اقتصادی این بندر بزرگ تجاری، گفت: پروژه‌های احداث مخازن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در این بندر با روند بسیار مطلوبی در حال اجرا است.
وی در ادامه افزود: این مخازن قابلیت ذخیره‌سازی محصولات متنوع سبک، سنگین، قیر، روغن پایه و اکسترکت را داشته که با هدف توسعه ظرفیت‌های استاندارد  با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود.
بهرامی افزایش سهم در بازار‌های بین‌المللی و ورود به بازار‌های جدید، افزایش توان رقابت‌پذیری بندر و توسعه  سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز مشتریان را از مزایای اجرای این طرح‌ها برشمرد.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر  پایانه تخصصی مواد نفتی دارای دو پست اسکله به ظرفیت ۴۲ هزار تُن، خطوط انتقال فرآورده‌ها مشتمل بر دو خط ۱۶، دو خط ۱۲ و شش خط  ۱۰ اینچ  به طول ۱۴ کیلومتر است، اظهار داشت: در حال حاضر با بهره‌برداری از ۵۰۰ هزار تُن فضای انبارش، عملکرد این بندر طی شش ماه نخست سال جاری به بیش از دو میلیون تُن رسید.
بهرامی با  اشاره به ضریب اشغال ۹۵ درصدی اسکله‌های نفتی کنونی و بر لزوم تکمیل اسکله‌های در حال ساخت تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌برداری از این اسکله ۴۲ هزارتُنی ضریب اشغال این اسکله‌ها به استاندارد‌های جهانی نزدیک خواهد شد.  
وی در تشریح اهداف و برنامه‌های توسعه پایانه‌های نفتی بندر امام خمینی افزود: به منظور جذب حداکثری بازار صادرات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی احداث چهارمین پست اسکله نفتی و ۴۰۰ هزار تُن مخازن نگهداری در قالب شش فرصت سرمایه‌گذاری جدید در دستور کار این اداره کل قرار داد و انتظار می‌رود حداکثر طی سه سال آتی به چرخه عملیاتی افزوده شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار