۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

تعمیر و بازسازی ۱۳ فروند شناور در ایزوایکو طی شش ماهه نخست امسال

مدیر گروه شناور‌های متوسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به جهش ۱۰۰ درصدی تعمیر شناور‌ها برای این مجتمع صنعتی هدف‌گذاری شده است، گفت: با وجود چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و تأخیر در تأمین مواد اولیه، سال گذشته ۲۹ فروند شناور و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۳ فروند شناور در مجتمع ایزوایکو تعمیر و بازسازی شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴

 

تعمیر و بازسازی ۱۳ فروند شناور در ایزوایکو طی شش ماهه نخست امسال

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، محسن علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید، ساخت و تعمیر شناورها در یک سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۸۵۰ تُن بوده که توانستیم بیش از ۱۰۰ درصد اهداف خود در بخش تعمیرات شناورها را محقق کنیم.
وی بیان کرد: تولید، ساخت و تعمیر شناورها در یک سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن و در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۲ هزار و ۸۸۹ تن بوده که امیدواریم با برطرف کردن موانع برنامه‌های نوسازی شناورها در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به وضعیت مطلوب برسد و به هدف ۱۵ هزار و ۵۰۰ تُُن دست یابیم.
مدیر گروه شناورهای متوسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به افزایش درآمدها و نقدینگی این گروه، اعلام کرد که پرداخت هزینه‌های خدمات و پیمانکاری که در گذشته با تأخیر انجام می‌شد، اکنون به‌طور منظم انجام می‌شود.
علیزاده از واگذاری بیشتر فعالیت‌های گروه شناورهای متوسط مجتمع ایزوایکو به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها، برخی از بخش‌های فنی مانند کارگاه‌های برش، به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است.
وی همچنین از موفقیت گروه در ساخت نخستین آمبولانس دریایی تمام آلومینیومی خبر داد و افزود: این پروژه با موفقیت اجرا شده و ایزوایکو آماده دریافت سفارش‌های جدید در این زمینه است.
مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو با تاکید بر برنامه‌های دقیق و مدیریت بهینه، چشم‌انداز روشنی برای سال‌های آینده ترسیم کرد و گفت: با تکیه بر بهبود مدیریت و توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی، در مسیر افزایش تولید و ارتقای صنعت دریایی کشور قدم برمی‌داریم و آماده‌ایم تا در سال ۱۴۰۳ با دستیابی به اهداف ۱۵ هزار و ۵۰۰ تنی، رکوردهای جدیدی را ثبت کنیم.
در گذشته‌های نه چندان دور بیشتر تعمیرات شناورها در مجتمع ایزوایکو در بخش بدنه، رنگ و سندبلاست بدنه فلزی و فولادی بو اما امروز در همه بخش‌های کشتی همچون رنگ و سندبلاست بدنه، تعویض ورق، تعویض لوله‌ها، تعمیر شفت و پروانه، خزه تراشی، ضخامت سنجی، اورهال سامانه رانش، انجام کارهای دکوراسیون، اورهال پمپ‌ها و ژنراتور و موتور اصلی که قلب کشتی بوده فعال است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار