۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

تعیین شاخص جدید کانتینری ویژه خطوط کشتیرانی کشور‌های آسیایی

مشاوران کشتیرانی Drewry شاخص جدیدی به نام “شاخص کانتینری درون آسیایی” (IACI) راه‌اندازی کرده‌اند که به شفافیت بیشتر در بخش کشتیرانی کانتینری در قاره آسیا کمک شایانی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۲

تعیین شاخص جدید کانتینری ویژه خطوط کشتیرانی کشور‌های آسیایی

 

به گزارش گروه بینالملل مانا و به نقل از ترید ویندز، مؤسسه Drewry اعلام کرد که معاملات داخل آسیایی شاخص نقطهای اختصاصی برای مطابقت با سایر تجارتهای بزرگ خارج از آسیا به اروپا و آمریکا نداشتند که این یک ناهنجاری در بزرگترین تجارت جهان از نظر حجم و ظرفیت بود.
بر
اساس این گزارش، فیلیپ داماس، رئیس بخش زنجیره تأمین Drewry، در این زمینه میگوید: شاخص IACI وضوح و شفافیت را به بازار خواهد آورد. تنشهای ژئوپلیتیکی زنجیرههای تأمین را به گونهای تحت تأثیر قرار میدهند که ممکن است بر اعمال تعرفههای وارداتی بر کالاهای چینی توسط سیاستمداران تأثیر داشته باشد.
وی افزود:
IACI یک شاخص حجمی وزنی از نرخهای حملونقل کانتینری نقطهای در ۱۸ مسیر تجاری بزرگ بین آسیایی از چین و بالعکس، سه کشور شمال شرق آسیا شامل (ژاپن، کره جنوبی، و تایوان) و پنج کشور جنوب شرق آسیا شامل (اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، و ویتنام) و دو کشور جنوب غرب آسیا شامل (هند و امارات متحده عربی) میباشد.
در واکنش به اعمال تعرفه
ها توسط چین، کشورهای مصرفکننده کالاهای نیمهکارخانهای را به بازارهایی مانند ویتنام میفرستند، جایی که محصولات تکمیل شده و بدون تعرفه به بازارهای مصرف ارسال میشوند.
به گفته وی، در سال
های اخیر نوسانات قابلتوجهی در نرخهای نقدی درون آسیایی وجود داشته است. میانگین نرخهای نقدی در هفتههای گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته و به ۶۶۸ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسیده است و نسبت به دوران اوج خود در نیمه دوم جولای که ۱۰۲۵ دلار بود، ۳۵ درصد کاهش یافته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد که رشد بازار کانتینری اکنون از تجارت بین قاره
ای به تجارت درون منطقهای منتقل شده است. در نتیجه، نظارت بر این معاملات در حال حاضر بسیار مهمتر از ۱۳ سال پیش است که شاخص جهانی کانتینر را راهاندازی کردیم.

تعیین شاخص جدید کانتینری ویژه خطوط کشتیرانی کشور‌های آسیایی

ارسال نظرات
آخرین اخبار