۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

تحویل ۱۹ فروند کشتی کوچک و متوسط کانتینری به اپراتور‌ها در ماه سپتامبر

از تعداد ۲۲ فروند کشتی جدید که در ماه سپتامبر از کارخانجات کشتی‌سازی تحویل اپراتورهای خطوط کشتیرانی شدند، فقط دو فروند کشتی بیش از ۲۰,۰۰۰ TEU ظرفیت کانتینر داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که گرایش اپراتورها به سفارش ساخت کشتی‌های کوچکتر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۷

تحویل ۱۹ فروند کشتی کوچک و متوسط کانتینری به اپراتور‌ها در ماه سپتامبر

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه آلفا لاینر در آخرین گزارش هفتگی خود، ضمن بررسی وضعیت کشتی‌های تازه تحویل شده به اپراتورهای کشتی، نوشت که از بین کشتی‌های تحویل شده، فقط سه فروند کشتی بیش از ۱۵,۰۰۰ TEU ظرفیت داشتند. در این میان، یک کشتی با ظرفیت ۲۴,۱۸۸ TEU متعلق به OOCL بود و کشتی دیگر با ۲۴۰۴ TEU متعلق به ایور‌گرین و یک کشتی با ظرفیت ۱۵,۲۵۴ TEU متعلق به CMA CGM فرانسه بودند.

در ادامه این گزارش آمده است که بقیه کشتی‌های تحویل شده که حدود ۱۹ فروند کشتی کانتینری هستند، بین ۱۰۹۶ تا ۸۱۹۲ TEU ظرفیت داشتند. بر‌اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان آلفا‌ لاینر، هشت فروند کشتی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ TEU ظرفیت، دو فروند ۲۰۰۰ TEU و یک فروند ۳۰۰۰ TEU بودند.

از تعداد کشتی‌های تحویل شده، ۱۲ کشتی دوگانه‌سوز که یکی از سوخت‌های آنها متانول است، به ناوگان کانتینری پیوسته است و قرار است این کشتی‌ها اکثراً در مسیر آسیا-اروپا فعالیت کنند.

کشتی بزرگ سفارش OOCL با ۴۰۰ متر طول و ۶۱.۵ متر عرض و با سرعت ۲۲.۵ گره دریایی ساخته شده است. اکثر این کشتی‌ها در کارخانجات چین تولید شده‌اند.

 

تحویل ۱۹ فروند کشتی کوچک و متوسط کانتینری به اپراتور‌ها در ماه سپتامبر

ارسال نظرات
آخرین اخبار