۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

راه اندازی آزمایشی یک کشتی کانتینری خودران توسط کره جنوبی

یک کشتی کانتینری خودران با ظرفیت ۱۸۰۰ teu کانتینر ۲۰ فوتی سفر آزمایشی خود را از بندر بوسان کره جنوبی آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۱

راه اندازی آزمایشی یک کشتی کانتینری خودران توسط کره جنوبی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا از سایت marinein sith؛ این کشتی  با نام  pos Singapore در  کارخانه  Hyundai mipo dockard کره جنوبی  ساخته شده که ۱۷۲ متر طول دارد. قرار است در یک دوره یکساله به صورت آزمایشی در مسیر‌های کره جنوبی به  شرقی آسیا تردد کند.  

براساس این گزارش این کشتی برای آزمایش فنّاوری‌ها و تجهیزات مدرنی که در آن به کار رفته  از جمله ناوبری هوشمند و امنیت سایبری  مجهز به یک سیستم خودمختار داخلی راه‌اندازی شده که مسیر خود را از  بندر بوسان آغاز کرد، این اولین پروژه مشترکی است که توسط دولت و بخش خصوصی برای توسعه سیستم‌های خودران برای کشتی‌ها انجام می‌شود.

 به گفته یکی از مسئولان وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی این  کشتی خودران  ۱۸۰۰ کانتینر  ۲۰ فوتی  را حمل می‌کند. متخصصان بر روی این کشتی  آزمایش‌هایی را  در  بخش‌های کلیدی سیستم خودمختار، مانند ناوبری هوشمند، اتوماسیون موتور و امنیت سایبری، تحت شرایط آب‌وهوایی امن و ترافیک دریایی انجام خواهند داد.

«لی سئونگ-ریول» مدیر‌کل بخش صنعت  کره جنوبی در  مراسم  به آب انداختن این کشتی گفت: دولت  کره جنوبی قصد دارد به حمایت از توسعه فنّاوری‌های پیشرفته ادامه دهد. ما قصد داریم یک سیستم خودمختار ایجاد کنیم که ایمنی را به حداکثر و در عین حال انتشار کربن را به حداقل می‌رساند.

در پایان این گزارش آمده است وزارتخانه‌های صنعت و اقیانوس کره جنوبی سرمایه گذاری به ارزش ۱۶۰ میلیارد وون معادل ۱۱۹ میلیون دلار از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ میلادی برای توسعه فنّاوری‌های ناوبری خودمختار داخلی با مشارکت شرکت Pan Ocean انجام داده‌اند.

 شایان ذکر است این کشتی خودران که در سال ۲۰۲۲ میلادی سفارش داده شده مورد حمایت وزارت تجارت، صنعت و انرژی و وزارت اقیانوس‌ها و شیلات از اجرای این پروژه ساخت کشتی خودران می‌باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار