۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

سود ۱۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری جهان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی به علت افزایش نرخ حمل‌و‌نقلی که پس از بحران دریای سرخ پدید آمد به رکورد کسب سود ۱۰ میلیارد دلاری دست یافت.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷

سود ۱۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری جهان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری بلومبرگ دریایی گزارش داد: در سه ماهه دوم سال جاری میلادی درآمد خالص شرکت‌های بزرگ کانتینری مانند مرسک، کاسکو، MSC نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۴ میلادی با افزایش هشت میلیارد دلاری دو برابر شده است.

«جک مک کاون» تحلیلگر ارشد حمل‌و‌نقل در این زمینه گفت: حمل‌و‌نقل کانتینری که حدود ۸۰ درصد تجارت جهانی را برعهده دارد در طول همه گیری کرونا به دلیل اختلالات در زنجیرۀ تأمین رونق خود را بازیافت، اما سال ۲۰۲۳ میلادی تا حدودی با ضرر و زیان مواجه شد، اما در ماه‌های پایانی سال گذشته به علت بحران پیش آمده در دریای سرخ با افزایش تقاضا و بالارفتن نرخ حمل و نقل کانتینری مواجه شد.  

وی افزود: در حال حاضر در خطوط کشتیرانی کانتینری عرضه و تقاضا شدت گرفته و نرخ‌های نقدی و قراردادی به افزایش درآمد آنها کمک کرد.  

وی یاد‌آور شد: آمار‌های منتشر شده از سوی مؤسسه Container Trades Statistics نشان می‌دهد جابجایی کانتینر ۲۰ فوتی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی به ۴۶.۴ میلیون TEU رسید که از رکورد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی فراتر رفت.

«مک کاون» در ادامه افزود: تقاضا‌ی قوی برای جابجایی کانتینر در حال حاضر بیشتر از آمریکا نشأت می‌گیرد، زیرا وارد کنندگان با دغدغه و نگرانی از اعمال تعرفه‌های جدید بر کالا‌های چینی و امکان اعتصاب کارگران بارانداز و این کشور و پیش‌بینی تراقیک بندری، کالا را در انبار‌ها ذخیره می‌کنند.  

علاوه بر این بنادر آمریکا با احتمال حملات سایبری مواجه هستند که در صورت وقوع این رویداد فعالیت در اکثر بنادر کشور مختل خواهد شد.

سود ۱۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری جهان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

ارسال نظرات
آخرین اخبار