۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

چین سفارش ساخت ۲۴ کشتی با سوخت متانول را آغاز کرد

خط کشتیرانی کانتینری کاسکو و صنایع سنگین کاسکو چین قراردادی را برای ساخت دوازده فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۱۴۰۰۰ TEU و هلدینگ کاسکو قراردادی برای ۱۲ کشتی با ظرفیت ۲۴۰۰۰ TEU با سوخت متانول دوگانه‌سوز امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۸

چین سفارش ۲۴ کشتی با سوخت متانول  و با ظرفیت ۱۴۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ TEU را آغاز کرد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز، امضای قرارداد بین COSCO SHIPPING Heavy Industry و COSCO SHIPPING Container Lines نشان‌دهنده تعهد کشتیرانی کاسکو چین به توسعه کشتیرانی سبز و کم‌کربن است. این خط کشتیرانی برای ایجاد ناوگانی سازگار با محیط زیست تلاش می‌کند و برنامه‌های خود را در راستای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی مدیریت می‌کند.

کشتی‌های جدید با طول ۳۳۵ متر و عرض ۵۱ متر، دارای طراحی خلاقانه‌ای هستند که شامل سیستم‌های صرفه‌جویی در انرژی و فنّاوری‌های پیشرفته می‌شوند. این کشتی‌ها قادر به حمل ۱۳۷۰۰ کانتینر استاندارد هستند و همچنین ظرفیت بالایی برای حمل کانتینرهای یخچالی دارند. علاوه بر این، این شناورها مجهز به ارائه خدمات زنجیرۀ سرد با کیفیت بالا به مشتریان در سراسر جهان هستند.

موتور اصلی و ژنراتور دوگانه‌سوز این کشتی‌ها که با سوخت متانول کار می‌کنند، به میزان قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش خواهند داد. این شناورها نمایانگر نسل جدیدی از طراحی کشتی‌ها هستند که با همکاری کشتیرانی کاسکو، صنایع سنگین کاسکو و مؤسسه طراحی و تحقیقات کشتی‌سازی چین توسعه یافته‌اند.

کشتی‌های سفارش داده‌ شده مطابق با فاز سوم استانداردهای بهره‌وری انرژی (EEDI) و آخرین مقررات امنیت سایبری هستند. فاز سوم EEDI از همه کشتی‌ها می‌خواهد که حداقل ۳۰ درصد کاهش آلودگی داشته باشند و برای برخی انواع کشتی‌ها، این میزان به ۵۰ درصد می‌رسد. این موضوع در نشست ژوئن ۲۰۲۱ کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO (MEPC) توافق شده است.

در ادامه گزارش آمده است که هلدینگ COSCO SHIPPING نیز ۱۲ کشتی کانتینری ۲۴۰۰۰ TEU با نیروی محرکه متانول دوگانه‌سوز سفارش داده و قراردادهایی برای تبدیل هشت کشتی به سیستم دوگانه‌سوز امضا کرده است. این شرکت همچنین ساخت کشتی‌های جدید و نوسازی کشتی‌های موجود را برای تسریع در انتقال سبز و کم‌کربن ناوگان خود در اولویت قرار داده است.

شایان ذکر است که شرکت کاسکو چشم‌اندازی برای گسترش شیوه‌های سازگار با محیط زیست دارد، از جمله کشتی‌های تمام الکتریکی و پروژه‌های آزمایشی سوخت زیستی که این شرکت را در مسیری رقابتی با شرکت‌های بزرگ کشتیرانی قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار