۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

پایانه کانتینری بندر نینگبو چین از فعالیت خارج شد

در پی انفجار یک فروند کشتی با کالای خطرناک در بندر نینگبو چین و تعطیلی پایانه کانتینری آن، یک شرکت بازرگانی آنلاین تجارت و اجاره کانتینر به جامعه جهانی نسبت به پیامد‌های جدی انفجار اخیر در کشتی YM Mobility متعلق به شرکت یانگ مینگ در بندر نینگبو چین هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۸۶۶

پایانه کانتینری جهان بندر نینگبو چین از فعالیت خارج شد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ این حادثه منجر به بسته شدن یکی از شلوغ‌ترین پایانه‌های کانتینری جهان شده است. اقدامات آتش‌نشانی فوری برای این حادثه انجام شده و شش یدک‌کش برای محافظت از کشتی و منطقه اعزام شده‌اند. در پی این حادثه خدمۀ کشتی و پرسنل بندر در سلامت کامل به سر می‌برند، در آخرین بیانیه شرکت یانگ‌مینگ آمده است: علت این حادثه باید به صورت تخصصی مشخص شود، در بیانیه اعلام علت بروز حادثه وجود  یک کانتینر مملو از کالا‌های خطرناک به عنوان علت احتمالی ذکر شده است.

انتظار می‌رود این حادثه اثرات قابل توجهی در سراسر زنجیرۀ تأمین جهانی به ویژه خطوط اصلی تجارت آسیا ایجاد کند.

بر‌اساس این گزارش یک کانتینر مملو از مواد خطرناک در کشتی YM Mobility درتاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۴ میلادی در حالی‌که در ترمینال فاز ۳ Ningbo Beilun پهلو گرفته بود، منفجر شد. انفجار این کانتینر که شامل مواد پراکسید آلی بود، منجر به بسته شدن ترمینال تا اطلاع ثانوی شده است.

«کریستین رولوف» مدیر‌عامل Container xChange، در این زمینه گفت: با انسداد ترمینال کانتینری به علت انفجار در این کشتی، بندر نینگبو دیگر عملیاتی نمی‌شود، و اختلالات زنجیرۀ تأمین موجود را که توسط توفان گایمی در ماه جولای به وجود آمده بود، تشدید کرده است.

بر‌اساس این گزارش «رولوف» بر نیاز مبرم به آمادگی در مواجهه با چنین اختلالاتی تأکید کرد. اقدامات پیشگیرانه، مانند توجه به انواع استراتژی‌های منبع یابی قبل از بروز حادثه و نظارت دقیق بر عملیات بندر، برای حفظ تداوم کسب و کار ضروری خواهد بود.  

وی در ادامه گفت: بسته شدن بندر نینگبو یادآور آسیب‌پذیری‌های زنجیره‌های تأمین جهانی است. شرکت‌های تجارت کانتینری و آن‌هایی که در بخش لیزینگ فعالیت می‌کنند باید به سرعت برای کاهش تأثیرات اقدام کنند.

برای شرکت‌هایی که در بخش تجارت و اجاره کشتی‌های کانتینری فعالیت می‌کنند، این رویداد چالش‌های زیادی را ارائه می‌کند که باید به آن‌ها توجه کرد. اختلال در بندر نینگبو، همراه با ازدحامی که از قبل  در بنادر عمده آسیایی وجود داشت، منجر به بدتر شدن برنامه‌های اقیانوسی و تأخیر بیشتر در دسترسی کانتینر‌ها می‌شود.

«رولوف» در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد شرکت‌ها باید برای تغییر مسیر احتمالی محموله‌ها و توجه به منابع کانتینری موجود، به‌ویژه برای کالا‌های خطرناک اقدام کنند و همواره آماده باشند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار