۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

ایران تنها عضو انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در خاورمیانه

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران تنها عضو انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل دریایی (PIANC) در خاورمیانه است.
کد خبر: ۹۹۶۶۰

ایران تنها عضو انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در خاورمیانه


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی نیکوکار در نشست کمیته مدیریت سواحل استان بوشهر اظهار کرد: آخرین نشست  انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل دریایی با حضور ۵۳ کشور از جمله ایران در آفریقا برگزار شده است.

وی افزود: "آیکوپمس" و انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل دریایی (PIANC) ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه مهندسی سواحل و بنادر است که برنامه‌ریزی بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در ماه‌های اخیر شیوه‌نامه سمینار آیکوپمس تهیه و به بنادر کشور ابلاغ شد تا مشارکت موثری در این حوزه رقم بخورد.

نیکوکار اظهار کرد: اتاق فکر حوزه مدیریت سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی راه‌اندازی شده تا موضوعات و مشکلات این حوزه مطرح و راهکار‌های مورد نیاز به‌کارگیری شود.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه مدیریت سواحل و بنادر و دریانوردی، تمهیدات لازم برای به‌کارگیری خودرو‌های اجاره‌ای پیش‌بینی شده تا این مهم در کوتاه‌مدت از طریق معاون برنامه‌ریزی محقق شود.

نیکوکار اظهار کرد: کمیته مدیریت سواحل استان‌ها که با حضور استانداران تشکیل می‌شود، ظرفیت استانی بسیار مناسبی در حوزه مدیریت سواحل و بنادر است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی افزود: در این حوزه تجمیع سامانه‌ها نیز در حال پیگیری است که تحقق این مهم به افزایش بهره‌وری از سامانه‌ها کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در خصوص سازه‌های غیرمجاز در سواحل علاوه بر ارائه مهلت یک‌ماهه برای ساماندهی، نسبت به معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام شده است.

محمد شکیبی نسب بیان کرد: با توجه به مخاطرات بالای ساخت‌وساز و ساز‌های غیرمجاز در سواحل، عزم و اراده جدی برای ساماندهی مناسب و برخورد با متخلفان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شایسته سواحل و بنادر استان بوشهر، نیازمندی‌های این حوزه از جمله خودرو‌های ویژه تأمین و در اختیار واحد‌های مرتبط قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بندر بوشهر اکنون در شاخص کالا‌های عمومی رتبه سوم و در عملکرد کانتینری رتبه دوم کشور را داراست.

وی اظهار کرد: پروژه برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین نیز اکنون در روند تهیه اسناد مناقصه است و جاده دسترسی به این مجتمع نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شکیبی نسب گفت: در خصوص فعالیت‌های ترانزیت نیز عمده شناور‌های ورود به بوشهر با ۶۰ درصد ظرفیت خود بارگیری دارند که با هدف رونق بیشتر ترانزیت باید تعمیق کانال دسترسی بندر بوشهر مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار