۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

نرخ حمل کانتینر از آسیا به آمریکا از ۱۰ هزار دلار فراتر رفت

نرخ حمل‌و‌نقل جعبه‌های ۴۰ فوتی کانتینری در یک اقدام کم سابقه از آسیا به آمریکا به اوج خود رسیده و در تاریخ ۱۵ جولای به طور میانگین به سطح ۱۰۰۴۵ دلار رسید. بدین ترتیب نرخ نقدی حمل کانتینر در ۶ ماه اول ۲۰۲۴ از آسیا به سواحل غربی آمریکا ۴۰۰ درصد و به سمت اروپا ۴۵۵ درصد بالا رفته است.
کد خبر: ۹۹۵۷۲

نرخ حمل کانتینر از آسیا به آمریکا از ۱۰ هزار دلار فراتر رفت

 

به گزارش گروه بین الملل مانا؛ خبرگزاری بلومبرگ دریایی به نقل از مؤسسه Xeneta گفت که در تاریخ ۱۵ جولای نرخ نقدی حمل کانتینر از آسیا به سواحل شرقی آمریکا با ۳.۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل به ۱۰۰۴۵ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید. این رقم با ۲ درصد افزایش در سواحل غربی آمریکا ۸۰۴۵ دلار را تجربه کرد. بر این اساس از  اوایل ماه جولای شاهد افزایش ۲۲ درصدی نرخ‌ها در سواحل شرقی و ۱۲ درصدی  در سواحل غربی آمریکا بودیم.  

«امیلی استسبول»  تحلیلگر ارشد صنعت کشتیرانی در Xeneta در این زمینه می‌گوید: برخی از کشتی‌های کانتینری اقیانوسی همچنان در حال افزایش نرخ نقطه‌ای در  ماه  جولای هستند، اما برای اولین بار پس از مدت‌ها، این افزایش نرخ‌ها با اعتراض  صاحبان کالا مواجه شده به همین جهت برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل نرخ‌های نقطه‌ای پایین‌تری ارائه می‌کنند. این تغییر می‌تواند باعث  افزایش ظرفیت موجود در بازار شود و به حمل‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در مورد نرخ‌های بهتر مذاکره کنند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی‌که توازن قدرت مذاکره به سمت حمل‌کنندگان شروع می‌شود، احتمالاً باید شاهد کاهش نرخ‌های نقطه‌ای باشیم.  

بر‌اساس داده‌های مؤسسه Xeneta از آن جاییکه نرخ‌های نقدی برای معاملات آسیا تا آمریکا، در حال تثبیت هستند در نتیجه نرخ‌ها در ماه جولای  ثابت ماند.  

یک بازار ثابت ​​به این معنی است که تعداد زیادی از مالکان دیگر احساس نمی‌کنند که برای اطمینان از حمل‌و‌نقل کانتینرهایشان، نیاز به  پرداخت نرخ لحظه‌ای دارند. این  امر باعث می‌شود تا  حمل کنندگان دیگر تعیین کننده نباشند و باید نرخ‌ها را برای ایمن کردن حجم پایین بیاورند.

به گفتۀ وی علی‌رغم کاهش ازدحام بندر و افزایش ظرفیت حمل‌و‌نقل، نرخ‌ها به طور قابل توجهی در مقایسه با شش ماه قبل با افزایش تقریباً ۴۰۰ درصدی از آسیا تا ساحل غربی آمریکا،  بیش از ۳۰۰ درصد در سمت ساحل شرقی آمریکا  و ۴۵۵ درصد در اروپا  افزایش یافته است.  

«امیلی استسبول» در پایان تأکید کرد: بحران دریای سرخ که باعث سفر‌های طولانی‌تر در اطراف دماغه امید نیک  شد علت اصلی جهش بازار در سال ۲۰۲۴ میلادی است. تا زمانی‌که وضعیت به همین شکل باقی بماند، نرخ‌ها حالت صعودی به خود خواهد گرفت.  

اما با وجود بحران در دریای سرخ ممکن است بازار نقدی کمی تعدیل شود. این همان چیزی است که کشتیرانان تا پایان  سال ۲۰۲۴ میلادی به آن امیدوار خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار