به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از آلفالاینر؛ شرکتهای ائتلاف THE Alliance به میزان ۱۱.۶ درصد سهم بازار حملونقل کانتینری را در اختیار دارند. همچنین مرسک و هاپاگ لوید ۲۲ درصد و ائتلاف Ocean Alliance توانستند ۲۹ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار بگیرند و مابقی در اختیار سایر اپراتورها مانند وانهای، PIL و ... است.
در این ارتباط دادههای مؤسسه اکسنتا نیز حاکی است ائتلاف 2M با موفقیت پیش میرود و شرکتهای مرسک و MSC زیر پرچم آن پیش میروند.
کشتی MSC Nicole X با نام قبلی AP Moller متعلق به شرکت مرسک بود که توسط MSC با ظرفیت ۹۶۰۰ teu کانتینر خریداری و باعث شد تا این شرکت بتواند به رقم ۲۰ درصدی سهم بازار حملونقل کانتینری برسد.
در ادامه اکسنتا به شرکتهای حملونقل کانتینری هشدار داد باید در انتظار تغییرات پیشِ رو و چالشهای جدید باشند.
همچنین به صاحبان کشتی پیشنهاد داد استراتژی های مختلف شرکتهای حملونقل کانتینری را در نظر بگیرند. برخی از شرکتها ممکن است سهم بازار را در اولویت خود قرار داده و نرخهای پایینتری ارائه دهند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است قیمتهای بالاتری را دریافت کنند، اما خدمات بهتری را ارائه دهند.
براساس گزارش مؤسسه اکسنتا، اعضای ائتلاف Ocean Alliance اعلام کردند که همکاری خود را حداقل تا سال ۲۰۳۲ میلادی تمدید خواهند کرد. این نشان میدهد که CMA CGM، Cosco، Evergreen و OOCL با مجموع ۴.۵ میلیون Teu ظرفیت حملونقل کانتینری، در مسیرهای اصلی شرق به غرب تردد داشته باشند، اما وضعیت THE Alliance با از دست دادن شرکت هاپاگ لوید به عنوان بزرگترین حمل کننده کانتینری مشخص نیست.