۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

شاخص جهانی کانتینر ۱۸۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافت

شاخص جهانی کانتینر Drewry در هفته منتهی به ۶ ژوئن با ۱۲ درصد افزایش به طور میانگین به ۴۷۱۶ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۱۸۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۲۶۵

شاخص جهانی کانتینر ۱۸۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت hellenicshippingnews؛ شاخص ترکیبی جهانی کانتینر Drewry WCI در هفته منتهی به ۶ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی با ۴۷۱۶ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی ۲۳۲ درصد بیشتر از میانگین نرخ پیش از همه گیری کرونا است.  

در آن زمان میانگین شاخص ترکیبی Drewry WCI به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی ۱۴۲۰ دلار بود.

در همین حال میانگین شاخص ترکیبی از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تا ۶ ژوئن ۳۳۸۴ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی بالا رفته که ۶۵۴ دلار بالاتر از میانگین نرخ ۱۰ ساله ۲۷۳۰ دلاری است.

در این میان نرخ حمل‌و‌نقل شانگهای به جنوآ  با ۹۷۱ دلار افزایش به ۶۶۶۴ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید. از سوی دیگر نرخ حمل‌و‌نقل کانتینر ۴۰ فوتی شانگهای به روتردام ۷۶۲ دلار بالا رفت و به ۶۰۳۲ دلار در هر teu رسید.

بدین ترتیب نرخ‌ها از شانگهای به لس آنجلس ۵۸۵ دلار صعود کرده  و به ۵۹۷۵ دلار رسید.

از سوی دیگر نرخ کانتینر ۴۰ فوتی از شانگهای به نیویورک با ۳۷۹ دلار افزایش به ۷۲۱۴ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید.  

در هفته گذشته نرخ حمل کانتینری از روتردام به شانگهای ۳۵ دلار کاهش یافته است و این نرخ از روتردام به نیویورک ۴ درصد یا ۸۶ دلار پایین آمد.

تحلیلگران Drewry بر این عقیده‌اند نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از لس‌آنجلس به شانگهای و نیویورک در هفته جاری ثابت است، اما نرخ حمل‌و‌نقل از چین به سایر نقاط جهان همچنان روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد.

 

شاخص جهانی کانتینر ۱۸۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافت

 

شاخص جهانی کانتینر ۱۸۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش یافت

ارسال نظرات
آخرین اخبار