روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز توسعه فاز دوم بندر چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵٠میلیون دلاری کشتیرانی و بنیاد مستضعفان

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با انعقاد قرارداد جدید با هندی‌ها تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل می‌شود. بحث موافقتنامه فاز دو بندر شهید بهشتی نهایی شده است و توسعه فاز دو به مجموعه‌های داخلی واگذار شده و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء با سرمایه گذاری ۵۵٠ میلیون دلار فاز دو را به اجرا می‌رسانند تا با این پروژه به اهداف توسعه این بندر نزدیک شویم و در نهایت انتفاع آن را مردم سیستان می‌بینند.
کد خبر: ۹۹۱۸۵

آغاز توسعه فاز دوم بندر چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵٠میلیون دلاری کشتیرانی و بنیاد مستضعفان

 

به گزارش خبرنگار مانا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح متمرکز ٢٧ پروژه دریایی و بندری و آغاز علمیات اجرایی ٢٣ پروژه زیرساختی در بنادر با بیان اینکه اجرای اقتصاد دریا محور تأکید رئیس جمهور شهید و همچنین توصیه رهبری بوده است، اظهار داشت: در راستای اجرای توسعه سیاست‌های اقتصاد دریا محور از همان روز که این سیاست‌ها از سوی معظم رهبری ابلاغ شد در دستور کار شهید جمهور قرار گرفت و بر اجرای این سیاست‌ها تأکید داشت تا برای هر پروژه هر سریع‌تر سیاست‌ها و برنامه کار تعریف شود و بنده شهادت می‌دهم که این عزیز برای مردم ذره‌ای کم نگذاشت. 

وی ادامه داد: ایران سرزمین فرصت‌ ‌های ترانزیتی است و وظیفه ما توسعه زیرساخت‌ها با اولویت جذب منابع بخش خصوصی بوده‌است، باید توجه داشت که کشورهای رقیب خلیج فارس منتظر ما نمی‌مانند و هر روز در حال افزایش امکانات بندری هستند البته این رقابت ما نابرابر بوده چراکه ایران تحت تحریم‌های سخت بوده است.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴۵ درصدی ترانزیت در دو ماهه اول خبر داد و گفت: رشد ترانزیت مورد تأکید رئیس جمهوری بوده است و برای توسعه ترانزیت دولت اهتمام دارد چراکه ترانزیت به اندازه پول نفت ثروت تولید می‌کند. 

بذرپاش همچنین درباره توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با انعقاد قرارداد جدید با هندی‌ها تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل می شود. بحث موافقتنامه فاز دو بندر شهید بهشتی نهایی شده است و توسعه فاز دو به مجموعه‌های داخلی واگذار شده و بنیاد مستضعفان و کشتیرانی با سرمایه گذاری ۵۵٠ میلیون دلار فاز دو را به اجرا می‌رسانند تا با این در پروژه به اهداف توسعه این بندر نزدیک شویم و در نهایت انتفاع آن را مردم سیستان می بینند.

همچنین علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز ۲۷ پروژه دریایی با ارزش روز بالای ١۵ همت به افتتاح می‌رسد. همچنین شاهد آغاز علمیات اجرایی ٢٣ پروژه بزرگ در استان‌های ساحلی با ارزش ۵٧ همت هستیم که با اجرای این پروژه‌ها تحول عظیم در دریایی کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه ناوگان دریایی شمال کشور گفت: در توسعه ناوگان تجاری در دریای شمال و جنوب اقدامات خوبی انجام شده به‌طوری‌که میزان ناوگان شمال کشور با ٨٠ فروند کشتی از نظر تناژ با ناوگان کشور روسیه برابری می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار