۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

طرح انتقال کشتی به کشتی متانول توسط سنگاپور به اجرا در آمد

سنگاپور در پی ذخیره ۱۳۴۰ تُن متانول تصمیم دارد بخشی از آن را از طریق کشتی به کشتی در آب‌های بین‌المللی عرضه کند، اولین محموله این سوخت سبز در تاریخ ۲۴ می‌ به یک کشتی کانتینری تحویل شد.
کد خبر: ۹۹۱۵۲

طرح انتقال کشتی به کشتی متانول توسط سنگاپور به اجرا در آمد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، پورت نیوز اعلام کرد: سنگاپور پس از تکمیل مخازن ذخیره بانکرینگ متانول که دارای گواهینامه ISCC است و در نوع خود در جهان کم سابقه است یک گام به جلو نهاده و علاوه بر تحویل متانول در بندر این کشور تصمیم به توزیع کشتی به کشتی آن ازماه  می ۲۰۲۴ میلادی را گرفته است.  

بر‌اساس این گزارش مرکز مطبوعاتی دولت سنگاپور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از ذخیره سازی دیجیتال و پیشروی این کشور در زمینه تست‌های موفقیت‌آمیز شرکت Global  Energy Trading Pte Ltd قرار است متانول را به صورت کشتی به کشتی در مناطق مختلف جهان توزیع کند.  

در اولین انتقال کشتی به کشتی که در تاریخ ۲۴ می‌صورت گرفت تحویل  متانول به میزان ۳۰۰ تُن به یک کشتی کانتینری وابسته به مرسک انجام شد.  

در ادامه این گزارش آمده است تانکر نفتکش MT Kara با مجوز IMO  و MPA متانول مورد نیاز کشتی را در عرصه آب‌های بین‌المللی تأمین خواهد کرد.  

از سوی دیگر مرکز عملیات بانکرینگ سوخت متانول در اداره بنادر سنگاپور MPA راه اندازی شد و این عملیات تحت نظارت یک پهپاد که به دوربین مادون قرمز مجهز است ۲۴ ساعته می‌تواند سوخت مورد نیاز کشتی‌ها را در بندر سنگاپور تأمین کند.  

سنگاپور پس از برگزاری دوره آموزشی برای کارشناسان و متخصصانی که در آوریل ۲۰۲۴ میلادی انجام شد، نسبت به عملیاتی کردن فروش سوخت متانول به صورت کشتی به کشتی عملیات خود را آغاز کرد.  

ناگفته نماند عملیات ذخیره سازی متانول در سنگاپور از ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و تا‌کنون ادامه دارد.  

در پایان این گزارش آمده یک کشتی حامل سوخت متانول که در تاریخ ۲۳ می ۲۰۲۴ میلادی بندر سنگاپور را ترک کرده، در حال ارسال محموله سوخت به آمریکا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار