روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰

افزایش ۸۱ درصدی شاخص حمل کانتینر

شاخص ترکیبی کانتینر Drewry در هفته منتهی به ۹ ماه می ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش یافت در این میان شاخص کشتی‌های حمل فله خشک در بورس بالتیک پس از دو ماه بهترین هفته را به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۹۹۰۱۹

افزایش ۸۱ درصدی شاخص حمل کانتینر


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ شاخص ترکیبی جهانی کانتینر Drewry در هفته منتهی به ۹ مارس با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۵۹ در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید که در مقایسه با هفته مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۸۱ درصد بالاتر است.  

بر‌اساس این گزارش رسیدن  نرخ  حمل هر کانتینر ۴۰ فوتی به ۳۱۵۹ دلار به طور متوسط، ۱۲۲ درصد بیشتر از میانگین نرخ ۱۴۲۰ دلاری سال ۲۰۱۹ است.

در این راستا شاخص ترکیبی به طور میانگین برای سال جاری میلادی تا به امروز ۳۲۲۷ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی است که ۵۱۲ دلار بالاتر از میانگین نرخ ۱۰ ساله می‌باشد که به طور متوسط ۲۷۱۴ دلار بود.  

در ادامه این گزارش آمده است نرخ حمل جعبه‌های کانتینر از شانگهای به روتردام در هفته گذشته با ۲۰ درصد افزایش ۶۰۶ دلار بالا رفت و به ۳۷۰۹ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید.  

نرخ حمل کانتینر از شانگهای به لس‌آنجلس نیز با ۱۳ درصد یا ۶۱۷ دلار افزایش به ۳۹۸۸ دلار در هر TEU کانتینر ۴۰ فوتی  رسید.

بدین ترتیب به طور میانگین نرخ حمل کانتینر از شانگهای به جنوا، شانگهای به نیویورک ۱۶ درصد بالا رفت که به ترتیب به ۴۲۹۵ و ۵۰۸۹ دلار در هر جعبه کانتینر ۴۰ فوتی رسید.  

مؤسسه Drewry در پایان این گزارش نوشته انتظار می‌رود نرخ حمل‌و‌نقل از چین به سایر نقاط جهان از هفته آینده به علت افزایش تقاضا و ظرفیت محدود بالاتر رود.  

افزایش ۸۱ درصدی شاخص حمل کانتینر

افزایش ۸۱ درصدی شاخص حمل کانتینر


افزایش شاخص حمل کشتی‌های فله خشک در بورس بالتیک

از سوی دیگر شاخص کل کشتی‌های کیپ‌سایز، پاناماکس و سوپرامکس در بورس بالتیک در هفته منتهی به ۹ می‌به طور متوسط ۱۳ درصد رشد داشت و بهترین هفته خود را از اول مارس  تاکنون به ثبت رساند.  

شاخص کل نرخ کشتی‌های حمل فله خشک به طور متوسط به ۲۱۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کشتی‌های کیپ‌سایز با ۱۱۳ درصد افزایش به ۳۲۹۲ واحد رسید که افزایش ۲۳ درصدی را تجربه کرد.

در ادامه این گزارش آمده است میانگین درآمد روزانه کشتی‌های کیپ‌سایز که محموله‌های ۱۵۰ هزار تُنی سنگ آهن و زغال سنگ را حمل می‌کنند به ۲۷۳۰۱ دلار رسید.  

شاخص  کشتی‌های پاناماکس با ۶ واحد افزایش به ۲۰۲۶ واحد رسید که برای دومین هفته متوالی بالا رفت.  

میانگین درآمد روزانه کشتی‌های پاناماکس با ظرفیت ۶۰ تا ۷۰ هزار تُنی ویژه حمل زغال سنگ و غله به ۱۸۲۳۰ دلار افزایش یافت، اما شاخص کشتی‌های کوچک سوپرامکس، افزایش هفتگی ۱.۹ درصدی را رقم زد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار