۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
رئیس سازمان شیلات ایران:

ضرورت ایجاد شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل برای توسعه اشتغال و تولید پایدار

​معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه اقتصاد دریایی با هدف رونق فعالیت‌های مرتبط با دریا و افزایش اشتغال و درآمد، تأکید کرد: باید اقتصاد دریایی و توسعه دریامحور به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی در تمام ارگان‌های متولی دریا مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۹۴۲

ضرورت ایجاد شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل برای توسعه اشتغال و تولید پایدار

 

به گزارش مانا، سید حسین حسینی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور، با موضوع اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه دریا و حرکت در مسیر توسعه دریامحور می‌تواند به‌ عنوان یکی از راهبردهای اصلی رشد اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار قلمداد ‌شود.

حسینی با انتقاد از عدم هم‌افزایی و مدیریت یکپارچه در حوزه دریا و فعالیت ‌های دریایی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، با آگاهی و اشراف به روزمرگی در حوزه دریا، برای ایجاد هم‌افزایی در این حوزه، سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را ابلاغ کردند.

وی همچنین با بیان اینکه کانون‌های تولیدی را از مناطق سرزمینی خارج کردیم، با اشاره به شعار سال،گفت: مشارکت مردمی یعنی اینکه از صفر تا صد امور به دست مردم و با نظارت، تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری مردم انجام شود.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه ریسک فعالیت در دریا بسیار زیاد است، افزود: بیمه دریایی کجاست و نقش آن چیست؟ سیاست بالادستی توسعه دریامحور برای رفع این خلا ابلاغ شده است.

حسینی با بیان اینکه باید دریا را پای کار بیاوریم و با ایجاد بندر شهر مولد، تعارض‌ها را از میان برداریم، افزود: یکی از برنامه شیلات ایجاد شهرهای مولد کشاورزی است و به موازات آن طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، خاطرنشان کرد: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار