۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت خام روسیه به چین و هند

صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به کشور‌های هند و چین در هفته منتهی به ۲۸ مارس نسبت به هفته قبل از آن علی‌رغم تحریم‌های غرب ۵۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۶۶۰

افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت خام روسیه به چین و هند


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه تحلیلی Vortexa طی گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر صادرات نفت خام روسیه در بحبوحه تحریم‌ها صرفاً به صدور این محصول از آسیا به کشور‌های هند و چین متمرکز است و به همین جهت تحریم‌های آمریکا نیز تأثیری در صادرات این محصول به کشور‌های یاد شده ندارد. این در حالی است که نشانه‌هایی وجود دارد که سعی دارد موانع بیشتری در شبکه توزیع نفت مسکو ایجاد کند.

بدین ترتیب ارزیابی کارشناسان Vortexa بر این نکته تاکید دارد که تأثیر تحریم‌های آمریکا و غرب با افزایش صادرات نفت روسیه تأثیر خود را از دست داده است و واردات نفت از طریق کشور هند و چین رکورد شکنی می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است با تمام فشار‌های ناشی از آمریکا مبنی بر افزایش تحریم‌ها در آسیا طبق ارزیابی کارشناسان تنها تحریم‌ها می‌توانند ۵ درصد بر کل صادرات نفت روسیه  تا‌ثیر‌گذار باشند.

درهمین حال صادرات نفت روسیه به هند طی سال ۲۰۲۳ میلادی به طور متویط ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته، اما با افزایش ۵۰ درصدی در هفته منتهی به ۲۸ مارس به نظر می‌رسد که کاهش واردات در آینده جبران شود.  

این گزارش حاکی است واردات  نفت خام روسیه از طریق هند در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۶۰۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد؛ آمار‌های جدید حاکی از آن است که این ارقام کاهشی به زودی جبران خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است یکی از عواملی که باعث می‌شود چین و هند نسبت به خرید نفت روسیه اقدام کنند قیمت‌های پایین توأم با تخفیف است.  
افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت خام روسیه به چین و هند

ارسال نظرات
آخرین اخبار