۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

پیشنهاد به اپراتور‌های کشتی برای استفاده از نیروی مسلح برای مقابله با دزدان دریایی

دزدان دریایی سومالی به تازگی تحرکات جدیدی را برای دزدی دریایی و ناامن کردن امنیت دریایی آغاز کرده‌اند و اخیراً یک کشتی فله‌بر هندی‌ماکس با پرجم بنگلادش را ربوده‌اند در این ارتباط مؤسسه بیمکو به اپراتور‌های کشتی پیشنهاد می‌کند با اخذ مجوز نسبت به استفاده از نیرو‌های نظامی در کشتی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۸۵۸۷

پیشنهاد به اپراتور‌های کشتی برای استفاده از نیروی مسلح برای مقابله با دزدان دریایی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت safety4sea به نقل از بیمکو هشدار داد: در صورتی‌که کشورها برای جلوگیری از این امنیت تمهیدات لازم را نیندیشند صنعت کشتیرانی بار دیگر علاوه بر تحمل بحران دریای سرخ باید با دزدان دریایی سومالی نیز مبارزه کند. 

«جیکوب پااسکه لارسن»، رئیس ایمنی و امنیت دریایی بیمکو در این زمینه گفت: در پی افزایش نگرانی امنیتی در مناطق تحت اشغال دزدان دریایی سومالی کمیته فرعی تشکیل داده و دستورالعمل ایمنی را برای کشتی‌ها به صورت آنلاین ارسال می‌کند. 

توجه کارشناسان و تحلیلگران بیمکو بر این اساس استوار است که با افزایش شرایط ایمنی باید جلوی سوار شدن دزدان دریایی به کشتی‌ها را دشوار‌تر کنند‌.
این کارشناس بیمکو می‌گوید: اگرچه استفاده از محافظان مسلح در کشتی تجاری را توجیه و یا تایید نمی‌کند اما آن را برعهده اپراتورهای کشتی می گذارد مشروط بر اینکه توسط کشور صاحب پرچم مجاز به استفاده از نیروی نظامی مسلح در کشتی باشند‌.

به گفته وی در طول سالهای گذشته به کارگیری محافظان مسلح، باتجربه و ماهر در کشتی در برابر دزدان دریایی بسیار مؤثر بوده و در غیر اینصورت باید دوباره گشت دریایی اعضای IMO در مناطق تحت سیطره دزدان دریایی مستقر شوند.

وی در پایان گفت: در صورتی‌که اپراتورها نسبت به استفاده از محافظ مسلح تصمیم می‌گیرند باید بر مبنای استانداردها و قراردادهای توجیه شده عمل کنند و پوشش بیمه‌ای برای خطرات را بالا برده  و مجوز لازم را برای حمل سلاح در کشتی باید تهیه کنند‌.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار