به گزارش مانا، بر اثر حادثهای سه کابل انتقال دیتا در عمق آبهای این دریا که اتصال اینترنت و ارتباط تلفنی راه دور را برقرار میکردند، قطع شدهاند.
شرکت هنگ کنگی «اچجیسی گلوبال کامیونیکیشنز» روز دوشنبه ۱۴ اسفند در بیانیهای قطع شدن این کابلها را تأیید کرد، اما به دلیل آن اشاره نکرد.
این شرکت میگوید خطوط قطع شده شامل «آسیا-آفریقا-اروپا ۱»، «دروازه هند»، «سیکام» و «تیجیان-گالف» هستند و ۲۵ درصد از جریان تبادل اطلاعات عبوری از زیر دریای سرخ دچار اختلال شده است.
در این بیانیه همچنین آمده مسیر کابلهای دریای سرخ برای انتقال دیتا از آسیا به اروپا حیاتی است و شرکت هنگ کنگی تغییر مسیر دیتا را آغاز کرده است.
این نگرانی وجود دارد که این اتفاق بر اثر ادامه حملات حوثی ها رخ داده باشد.
خرابکاری در خطوط ارتباطی میتواند تنش ناشی از حملات این گروه را که مسیر کشتیرانی تجاری از آسیا به اروپا و بالعکس را در ماههای پس از آغاز جنگ غزه مختل کرده است، افزایش دهد.
شرکت سیکام که در جیبوتی خدمات اینترنتی ارائه میکند، یکی از شرکتهای آسیبدیده از این قطعی بود.
اما یمن می گوید دلیل قطع شدن کابلها، عملیات نظامی آمریکا و بریتانیا بوده است، هرچند که در این زمینه مدرکی ارائه نکردند.