۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

بررسی راهکار‌های همکاری در حوزه صنایع دریایی بوشهر با سنگال

در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با معاون وزیر شیلات کشور سنگال راهکارهای توسعه همکاری حوزه صنایع دریایی و شیلات بررسی شد.
کد خبر: ۹۸۴۷۳

بررسی راهکار‌های همکاری در حوزه صنایع دریایی بوشهر با سنگال

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در نشست با معاون وزیر شیلات سنگال با اشاره به اینکه رابطه تنگاتنگ بین بخش دولتی و خصوصی در استان بوشهر وجود دارد افزود: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان در بخش‌های صیادی و صیادی و پرورش آبزیان از توانمندی بالایی برخوردار است.

علی باستین، بوشهر را پایتخت انرژی ایران دانست و خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مجتمع‌های پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر قرار دارد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر را تولید محصولات کشاورزی دانست و اضافه کرد: ۶۰ درصد گوجه فرنگی خارج از فصل ایران در استان بوشهر تولید می‌شود و این استان در عرصه ساخت کشتی و شناور از ظرفیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تحویل دو شناور پهن پیکر و بزرگ ساخته شده در بوشهر به کشور ونزوئلا خبر داد و بیان کرد: با توجه به توانمندی استان بوشهر در ساخت شناور‌های کوچک و بزرگ آمادگی همکاری بخش خصوصی استان بوشهر با سرمایه‌گذاران سنگال وجود دارد.

باستین با اشاره به آمادگی صادرات محموله‌های آبزیان از استان بوشهر به سنگال افزود: آمادگی صادرات میگو و خرما از استان بوشهر به سنگال فراهم است و توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی منطقه آزاد بوشهر را محل سرمایه‌گذاری طرح‌های مهم صنعتی از جمله صنایع پایین دست پتروشیمی دانست و گفت: مواد خام تولید محصولات پتروشیمی در استان بوشهر وجود دارد و زمینه سرمایه‌گذاری صنایع پایین دست پتروشیمی فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در صورت تمایل بخش خصوصی سنگال برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر آمادگی همکاری وجود دارد و بخش خصوصی استان بوشهر هم آمادگی سرمایه‌گذاری در سنگال است.

باستین با دعوت از معاون وزیر شیلات کشور سنگال برای حضور در نمایشگاه توانمندی صنعت آبزیان و صنایع دریایی استان بوشهر گفت: توسعه همکاری دوسویه سنگال و استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنایع دریایی و شیلات در دستور کار قرار دارد.

«سنه تنینگ» معاون وزیر شیلات کشور سنگال نیز با اشاره به سابقه همکاری جمهوری اسلامی و جمهوری سنگال اظهار داشت: در سال جاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال در داکار تشکیل و توسعه همکاری دو کشور مورد تأکید قرار گرفت.

وی اعزام هیئت‌های اقتصادی و حوزه شیلات به دو کشور را از مصوبات نشست یاد شده دانست و بیان کرد: سفر به استان بوشهر در راستای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سنگال انجام شد و در این برنامه از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صید، صیادی و پرورش آبزیان بازدید شد.

معاون وزیر شیلات کشور سنگال با بیان اینکه این استان از توانمندی بالایی در عرصه تولید، تکثیر و پرورش آبزیان و صنایع دریایی برخوردار است گفت: بستر‌های لازم و زیرساخت‌های مهم و قابل توجهی در عرصه صید و صیادی سنتی و بخش پرورش آبزیان در استان بوشهر وجود دارد که مورد توجه دولت سنگال در توسعه همکاری در این بخش‌ها است.

سنه تنینگ با اشاره به اینکه فرآوری محصولات آبزیان و کنسروسازی از دیگر اولویت‌های سنگال است گفت: شیلات استان بوشهر در این بخش‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار است که از تجربیات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده می‌شود.

وی وجود نیرو‌های مجرب و توانمند در حوزه دامپزشکی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این حوزه تضمین کننده سلامت جامعه در عرصه تولیدات محصولات شیلات و دام است.

معاون وزیر شیلات کشور سنگال اضافه کرد: توسعه همکاری مشترک سنگال و استان بوشهر در بخش‌های اقتصادی، حوزه شیلات و فرآوری محصولات و سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار