روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

ائتلاف "وان" ۱۲ کشتی با سوخت متانول سفارش داد

ششمین شرکت بزرگ حمل‌و‌نقل کانتینری جهان ساخت ۱۲ کشتی کانتینری دو‌گانه سوز با سوخت متانول هر کدام به ظرفیت ۱۳۰۰۰ TEU سفارش داد.
کد خبر: ۹۸۱۸۳

ائتلاف

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ براساس گزارش ترید ویندز این پروژه اولین سفارش ناوگان "وان" به منظور حرکت به سمت کشتیرانی سبز است.

قرارداد ساخت این کشتی‌ها با شرکت‌های کشتی سازی چینی  Jiangnan Shipyard و Yangzijiang Shipybuilding امضا شده و هر کارخانه شش فروند کشتی می‌سازد که زمان تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۷ میلادی به بعد خواهد بود.

«جرمی نیکسون» مدیر ائتلاف "وان" گفت: تصمیم این شرکت برای سرمایه گذاری در کشتی‌های دوگانه سوز با متانول و گاز LNG تحقق بخشیدن به استراتژی سبز شرکت است که از ابتکارات کلیدی ناوگان ما حکایت دارد.  زیرا اعتقاد داریم کشتی‌های این ناوگان تا سال ۲۰۳۰ میلادی باید به سمت صنعت برتر و پایدارتر حرکت کند.

بر این اساس این کشتی‌ها به فنّاوری کارآمد انرژی با بدنه بهینه‌سازی شده و سیستم بازیابی حرارت‌های هدر رفته مجهز خواهند شد، همچنین کشتی‌ها دارای سیستم روغنکاری هوا و ژنراتور شفت خواهند بود که به افزایش بهره وری سوخت و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای منجر می‌شود.

شایان ذکر است ائتلاف "وان" (Ocean Network Express) که در سال ۲۰۱۷ میلادی به دنبال ادغام  K" LINE، MOL و NYK تأسیس شد از مقر جهانی خود یعنی سنگاپور هدایت می‌شود.  

این ائتلاف دارای دفاتر مرکزی در هنگ کنگ، سنگاپور، انگلیس، آمریکا و برزیل است ضمن اینکه با ۲۳۰ کشتی و ۱.۵ میلیون TEU ظرفیت به ۱۲۰ کشور خدمات ارائه می‌دهد.  

این ائتلاف از اعضای اصلی ائتلاف THE Alliance (THEA) که یک ائتلاف جهانی اقیانوسی است و شرکت HMM، هاپاگ لوید و یانگ مینگ در آن عضویت دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار