۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

چین برای یک نفتکش در دست ساخت موتور کشتی با سوخت متانول سفارش داد

چین به منظور تأمین موتور آلات تانکر‌های غول پیکر نفتی در دست ساخت با سوخت متانول با شرکت MAN Energy قرارداد بست.
کد خبر: ۹۸۰۰۱

چین برای یک نفتکش در دست ساخت موتور کشتی با سوخت متانول سفارش داد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ شرکت China Merchants Energy Shipping (CMES) یکی از شرکت‌های تابعه چین برای اولین بار موتور با سوخت دوگانه که یکی از آن‌ها متانول است برای یک تانکر غول‌پیکر نفتی در حالِ ساخت به شرکت MAN Energy سفارش داد.  

این کشتی بزرگ در شرکت کشتی‌سازی دالیان چین در حال ساخت است و قرار است تا آوریل ۲۰۲۶ میلادی تحویل شود.

«Bjarne Foldager»، رئیس شرکت  Solutions MAN Energy  در زمینه قرار‌داد با چین گفت: این یک پروژه بسیار مهم است، زیرا اولین موتور متانول‌سوز توسط این شرکت ساخته می‌شود و قرار است این کار در شرکت MAN Energy توسعه و گسترش یابد، زیرا سوخت متانول به عنوان یک سوخت سبز برای آینده کشتی‌سازی پذیرفته شده است.  

«توماس اس. هانسن»، رئیس بخش  پشتیبانی MAN Energy Solutions  گفت: ساخت موتور‌هایی به منظور انتقال از سوخت‌های سنتی فسیلی به سوخت‌های کم کربن مؤثرترین راه برای دستیابی به کربن صفر درصد در سال ۲۰۵۰ میلادی شد، به همین جهت در پاسخ به تقاضای چین، تمامی برنامه‌های کاربردی خود را به منظور ساخت موتور‌های با سوخت متانول اختصاص داده‌ایم و تا کنون ۱۵۰ موتور توسط شرکت‌های مختلف سفارش داده شده که برای دریافت تأئیدیه هرکدام از موتور‌ها باید  ۴۵۰ هزار ساعت کار در دریا را به ثبت  برسانیم.  

 

چین برای یک نفتکش در دست ساخت موتور کشتی با سوخت متانول سفارش داد

ارسال نظرات
آخرین اخبار