روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

بندر سنگاپور در سال ۲۰۲۳ رکورد زد

بندر سنگاپور با جابه‌جایی تناژ ناخالص (GT) سه میلیارد از محل ورود و خروج کشتی‌ها تا تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی به رکورد قابل توجهی دست یافت.
کد خبر: ۹۷۹۷۶

بندر سنگاپور در سال ۲۰۲۳ رکورد زد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety۴sea؛ بر‌اساس این گزارش «چی هونگ تات»، سرپرست وزارت حمل‌و‌نقل سنگاپور با اشاره به اینکه ورودی و خروجی در این بندر بیشتر متعلق به ائتلاف Ocean Network Express (ONE) بوده، یاد‌آور شد: تلاش مشترک این بندر با سهامداران سه جانبه برای افزایش کارآیی و ایمنی بندر ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سنگاپور به یکی از بزرگترین تأمین کنندگان سوخت متانول در جهان تبدیل می‌شود خاطر‌نشان ساخت: سنگاپور و تیانجین چین در ایجاد کریدور حمل‌و‌نقل سبز و دیجیتال پیشگام هستند.  

به گفتۀ وی پلتفرم Just-in-Time (JIT) به منظور بهینه‌سازی تماس‌های بندری و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی در این بندر راه اندازی شده و از ژانویه ۲۰۲۴ میلادی به تمام کشتی‌هایی که در سنگاپور وارد می‌شوند تعمیم خواهند یافت.

در ادامه این گزارش، «جرمی نیکسون»، مدیر‌عامل جهانی ائتلاف ONE با اشاره به اینکه دستیابی بندر سنگاپور به جابه‌جایی سه میلیارد تناژ ناخالص GT  کالا یک نقطه عطف به شمار می‌رود.  این مرکز به عنوان یک مرکز دریایی جهانی و مرکز تدارکات استراتژیک "ائتلاف وان" خواهد ماند.

«ترنس سئو»، مدیر‌عامل Jurong Port نیز در این مراسم گفت: بندر سنگاپور نسبت به ایجاد زنجیره‌های تأمین سبز‌تر برای افزایش بهره وری و خدمات با کیفیت به مشتریان تلاش‌های زیادی انجام داده و این نشان دهنده قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری صنعت دریایی سنگاپور است.  

شایان ذکر است در سال ۲۰۲۳ میلادی  بر‌اساس شاخص توسعه مرکز کشتیرانی بین‌المللی Xinhua بالتیک  سنگاپور به عنوان برترین مرکز دریایی جهانی برای دهمین سال انتخاب شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار