روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
معاون حمل و نقل وزیر راه:

به دنبال مدل اقتصادی جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم

معاون حمل نقل وزیر راه و شهرسازی در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: در نمایشگاه امسال یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم خواهیم کر‌د.
کد خبر: ۹۷۸۵۷

به دنبال مدل اقتصادی جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم

 

 به گزارش خبرنگار مانا؛ شهریار افندی زاده، اظهار کرد: ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و ۸۵ شرکت دانش‌بنیان در هفتمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته حضور دارند.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل زیرساخت مناسبی برای توسعه اقتصادی است تصریح کرد: شناسایی نیاز‌ها و فراهم کردن فنّاوری‌ها برای نیاز‌های بخش حمل‌و‌نقل از جمله دلایل برگزاری چنین نمایشگاهی است.

افندی‌زاده با اشاره به اهمیت کریدور‌های بین‌المللی، افزود: همه کشور‌ها تلاش می‌کنند سهم قابل توجهی از کریدور‌ها را به دست آورند. ما نیز باید کریدور‌های لجستیکی ایجاد کنیم چراکه با فراهم ساختن آن است که کریدور‌های تجاری ایجاد می‌شوند به خصوص برای ایران که می‌تواند نقش ویژه‌ای برای تبادل کالا بین آسیا و اروپا داشته باشد. با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود، در نهایت هم کریدور‌های اقتصادی ایجاد می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران بتوانیم از ظرفیت‌های موجود کریدوری کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شده است، گفت: کلان پروژه «ایران راه» که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده به این معنا است که مسیر ایران در اختیار کشور‌های دیگر برای توسعه است.

افندی زاده با اشاره به اینکه ایران با ۱۳ کشور مرز آبی و خشکی دارد، گفت: امیدواریم در نمایشگاه امسال یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار