۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

بندر صحار عمان به مرکز بانکرینگ سوخت سبز تبدیل می‌شود

۱۰ شرکت صنعتی مستقر در منطقه آزاد صحار عمان کنسرسیوم ایجاد مرکز بانکرینگ سوخت سبز را اعلام کردند.
کد خبر: ۹۷۵۵۸

بندر صحار عمان به مرکز بانکرینگ سوخت سبز تبدیل می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety۴sea؛ مدیر‌عامل بندر صحار Emile Hoogsteden با اشاره به اینکه شرکت SOHAR Net Zero Alliance قرار است به عنوان یک پلتفرم با مشارکت ذی‌نفعان با استراتژی تبدیل منطقه آزاد عمان به مرکز بانکرینگ منطقه تبدیل شود، گفت: این اتحاد در جهت تأمین حجم زیادی از انرژی جایگزین هیدروژن سبز و سایر سوخت‌های سبز به منظور کاهش co۲ و همچنین ذخیره کربن برای فعالیت‌های دیگر ایجاد می‌شود.

وی افزود: این مشارکت به منظور دستیابی به کربن صفر درصد نشان دهندۀ تعهد ما برای پیشروی کشور عمان به سمت کربن زدایی است، مسیری که در پیش گرفتیم جسورانه به سوی آینده‌ای پایدار و بدون کربن می‌باشد.  

به گفته وی مشارکت به منظور تبادل دانش تخصصی با حمایت دولت عمان صورت گرفته و یک برنامه مشترک را برای گذار به آینده‌ای پایدار و بدون کربن اجرا خواهیم کرد.

در همین حال نمایندۀ مؤسسه DNV نیز در مراسم اعلام مشارکت این کنسرسیوم طی سخنانی گفت: با طرح‌هایی که در دست اجرا است به نظر می‌رسد در صورت اجرای پروژه‌های در دست اجرا در کشور‌های مختلف ۱۰ سال زودتر از زمان اعلام شده از سوی سازمان بین المللی دریانوردی به کربن صفر درصد و خالص خواهیم رسید.

شایان ذکر است شرکت‌هایی که در این کنسرسیوم حضور دارند عبارتند از‌: OQ ,‌Vale Oman Pelletizing Company ,Sohar Aluminium Company ,‌Jindal Shadeed Iron & Steel ,‌Al Tamman Indsil Ferrochrome (FZC) LLC ,‌Shinas Generating Company, Sohar International Urea & Chemical Industries ,Al Batinah Power ,‌Air Liquide Sohar Industrial Gases.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار